Podlaskie firmy. Wysokomazowiecka marka Mlekovita obchodzi 30. urodziny i ciągle się rozwija

Opr. Andrzej Matys
Źródło: mat. prasowe Mlekovita
Udostępnij:
Mlekovita, firma o długoletniej tradycji i ugruntowanej pozycji na rynku polskim i zagranicznym obchodzi w tym roku 30-lecie marki. Twórcą nazwy i logo spółdzielni jest Dariusz Sapiński, od czterech dekad zarządzający firmą, autor jej obecnego sukcesu: pozycji numer 1 w branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej. To on rozwinął polskie mleczarstwo na światową skalę.

Firma, której centrala usytuowana jest w stolicy polskiego mleczarstwa, swoją renomę tworzy blisko 95 lat. Do lat 90. XX w. była jedną z blisko 310 okręgowych spółdzielni mleczarskich. Gdy za sprawą prezesa Dariusza Sapińskiego rozpoczął się jej rozwój, zapadła decyzja o wyróżnieniu ówczesnej Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Wysokiem Mazowieckiem spośród innych podobnych firm.

Prace nad koncepcją nowej marki ruszyły w 1991 roku. Stworzenie nazwy i opracowanie logo przez prezesa oraz wprowadzenie ich jako brandu do grafiki produktów trwały kilka miesięcy i już w 1992 roku na rynku zadebiutowała marka Mlekovita. Było to o tyle istotne, że wyznaczyło nowe trendy, a firma z Wysokiego Mazowieckiego zaczęła się rozwijać.

Czytaj również:

Co prawda w ciągu ostatnich trzech dekad liczba spółdzielni mleczarskich spadła o połowę, ale Mlekovita jest dziś największą grupą mleczarską i w Polsce, i w Europie Środkowo-Wschodniej. Obecnie tworzą ją:

  • 22 zakłady produkcyjne,
  • 34 własne centra dystrybucyjne (w tym hurtownie w formacie Cash&Carry)
  • 147 sklepów Mlekovitka
  • sklep internetowy www.mlekovitka.pl.

Od lat Mlekovita pracuje zgodnie ze Zintegrowanym Systemem Zarządzania, obejmującym System Zarządzania Środowiskowego ISO 14001 oraz System Bezpieczeństwa Żywności FSSC 22000, który jest równoważny z IFS i BRC. Swoją obecną pozycję i siłę marki, Mlekovita zawdzięcza efektywnemu zarządzaniu. Prezes Dariusz Sapiński od początku dążył do stałego rozwoju firmy, najwyższej jakości jej produktów i zdobywania rynków międzynarodowych.

Czytaj również:

– Budowa silnej, wiarygodnej marki jest niezwykle istotna, nie tylko dla Mlekovity – silna marka jest bowiem siłą napędową konkurencyjności, symbolem jakości, wiodącej pozycji na rynku, prestiżu oraz uznania. Pomaga nie tylko podtrzymać dobre relacje z dotychczasowymi klientami, ale i zdobywać nowych, budując i utrzymując ich lojalność, gdyż najchętniej wybierają produkty markowe, wiedząc, że dobry brand to gwarancja satysfakcji oraz oryginalności – podkreśla Dariusz Sapiński.

Jak dodaje, codziennie pracuję nad rozwojem marki Mlekovita - brandu, który jest utożsamiany ze stabilnością, jakością i zaufaniem.

- Jesteśmy wiarygodnym partnerem biznesowym i warto nam zaufać. Zaufanie to filar partnerskiego biznesu, a nasze innowacyjne produkty, cenione i dostosowane do gustów konsumentów, dostarczamy do sklepów w Polsce i w 167 krajów świat – zapewnia prezes Mlekovity.

Czytaj również:

Nie dziwi więc, że od 30. lat wysokomazowiecki zakład cieszy się uznaniem konsumentów i ekspertów, zdobywając liczne nagrody. Od lat jest najcenniejszą marką produkcyjnego i spożywczego sektora polskiej gospodarki, co potwierdzają rankingi m.in. "Gazety Finansowej" i "Forbesa".

– Cieszę się, że Mlekovita niezmiennie jest najlepszą i najcenniejszą marką w branży. To kolejne potwierdzenie właściwie obranej 30 lat temu strategii – konkluduje prezes Sapiński i dodaje: - Przychody firmy co dekadę wzrastają dwudziestokrotnie, w 2021 roku wyniosły ponad 6,3 mld zł.

Poza tym, firma ciągle inwestuje. W ostatnim roku na inwestycje wydano blisko 85 mln zł, a w ostatnim 10-leciu - ponad miliard. Te najważniejsze to: budowa Fabryki Proszków Mlecznych (w 2017 r.) i otwarte przed rokiem największe i najnowocześniejsze w mleczarstwie centrum logistyczne.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Kobiety w biznesie. Czy trudno im robić karierę?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie