Rail Baltica: Będzie ponowna ocena ofert w przetargu na budowę odcinka Czyżew-Białystok

Patryk Zajkowski
Patryk Zajkowski
Będzie ponowna ocena ofert w przetargu na budowę 71 km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica.
Będzie ponowna ocena ofert w przetargu na budowę 71 km odcinka Czyżew-Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica. Wojciech Wojtkielewicz
Udostępnij:
Będzie ponowna ocena ofert w przetargu na budowę 71 km odcinka Czyżew - Białystok międzynarodowej trasy kolejowej Rail Baltica. Powodem jest uwzględnienie odwołań złożonych przez firmy startujące w przetargu przez Krajową Izbę Odwoławczą.

31 stycznia Krajowa Izba Odwoławcza w Warszawie uwzględniła w części odwołania od rozstrzygnięcia przetargu, w wydanym wyroku unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty, co oznacza konieczność ponownej oceny ofert w tym postępowaniu - poinformowała rzeczniczka prasowa KIO Katarzyna Prowadzisz.

Odwołania od rozstrzygnięcia przetargu składały konsorcjum: Torpol SA i Budimex SA. Powyższe postępowanie KIO w części umorzyła, w pozostałej części oddaliła. Odwołania składało również konsorcjum: China Civil Engineering Construction Corporation w Pekinie i China Railway 19th Bureau Group Co., Ltd w Pekinie. Ich postępowanie częściowo umorzono, częściowo oddalono, częściowo uwzględniono. Skutkiem uwzględnienia jest ponowna ocena ofert oraz wezwanie firm z konsorcjum, które wygrało przetarg (Intercor sp. z o.o. z Zawiercia oraz chińskich: Stecol Corporation z Tianjin i Sinohydro Corporation Limited w Pekinie) do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie warunku udziału w przetargu.

Zobacz też: Ponad 3 tys. osób protestuje przeciwko kolejowej inwestycji. Boją się, że ich domy zostaną zburzone!

KIO uznała odwołania wykonawców, w związku z tym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. unieważniły czynności wyboru oferty najkorzystniejszej. Powtórzone zostanie badanie i ocena ofert. Konsorcjum zostało wezwane do uzupełnienia oświadczeń i dokumentów wymaganych na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postępowaniu" - poinformował w środę PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec.

Rzecznik dodaje, że ponowne badanie i ocena ofert potrwa około dwóch tygodni. Po tym czasie nastąpi wybór najkorzystniejszej oferty.

Rail Baltica bez wąskiego gardła, dwa mosty i dwa tory nad B...

Rail Baltica na odcinku Czyżew - Białystok

Wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na budowę odcinka Czyżew - Białystok Rail Baltica, PKP PLK dokonały w drugiej połowie grudnia 2019 r. Spośród trzech ofert w przetargu wygrała oferta polsko-chińskiego konsorcjum, które zaproponowało cenę blisko 3,37 mld zł netto (4,12 mld zł brutto). Po wpłynięciu dokumentów od zainteresowanych przetargiem podmiotów, oferta polsko-chińskiego konsorcjum była najdroższa. Żeby dokonać z nich wyboru, przeprowadzona została aukcja elektroniczna. Ostatecznie właśnie ten podmiot zaproponował cenę niższą od dwóch pozostałych oferentów. Całkowita cena brutto stanowiła 95 proc. punktacji oceny ofert.

Odcinek Czyżew - Białystok to jedna z kluczowych inwestycji kolejowych w Podlaskiem. To ostatni odcinek modernizacji trasy kolejowej Warszawa - Białystok, fragmentu międzynarodowej trasy Rail Baltica. Jak zapowiadały wcześniej wielokrotnie PKP PLK, po modernizacji trasy pociągi osobowe będą mogły jeździć z prędkością do 200 km/h, a podróż z Białegostoku do Warszawy ma trwać półtorej godziny, czyli nawet o godzinę krócej, niż obecnie.

Inwestycja jest dofinansowana z UE z programu CEF - Łącząc Europę.

Zobacz także: Rail Baltica bez wąskiego gardła, dwa mosty i dwa tory nad Bugiem na trasie Warszawa - Białystok

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska będzie potentatem zielonego wodoru?

Wideo

Materiał oryginalny: Rail Baltica: Będzie ponowna ocena ofert w przetargu na budowę odcinka Czyżew-Białystok - Kurier Poranny

Komentarze 18

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

T
To na tyle

W polskich warunkach przetarg jest bardzo skomplikowany. Oferentów wybierają cztery firmy. Nasyp Ltd, Podkład S.A. Lewa Szyna sp. o. o. Prawa Szyna sp. z o.o. Przepraszam, zapomniałem o firmach reprezentujących elektryczność. Tracja sp. z o.o. Słupy sp. z o.o Holding Transformatory S.A.

S
Stanley
7 lutego, 7:09, Gość:

Gdyby po wojnie były takie procedury to Warszawa do dzisiaj leżała by w gruzach...

O,to, to, to!

z
zenek

Żenada, ile to już lat trwa remont tej trasy...

A ledwo doszliśmy do czasu przedwojennego i tylko niektórych pociągów...

Do Centralnej powinniśmy jechać max 1 godz.

Modernizujemy, modernizujemy, na ciepłych posadkach siedzimy. Wszyscy won. Budować nowe trasy szybkich kolei, odseparowanych od ruchu lokalnego i towarowego!

G
Gość
6 lutego, 20:57, Gość:

Car się w grobie przewraca.... kolej Warszawsko-Petersburską budowano w XIX wieku w dziewiczym terenie i po 15 latach pojechały pociągi z Petersburga do Warszawy

I wiele z tego przetrwało do dzisiaj, a to co teraz budują ciekawe jak długo wytrzyma, trakcja do ełku nie tak dawno była modernizowana a już potrzebuje kolejnych remontów. Trasa do Czeremchy też była robiona za cara i do tej pory jeździły po niej pociągi.

G
Gość
7 lutego, 3:09, Zbys:

Tempo rozwoju takie, że prędzej kolejne pół życia mi przeminie i się tego nie doczekam. A w tym czasie w innych zakątkach świata dwa razy trasy zmienią i będą śmigać hyperloopem z prędkością 1000 km/h. Już nie wspomnę o tej pokomunistycznej tradycji kontroli biletów na trasie, zamiast zamontowania bramek na dworcach.

Te kontrole są wszędzie, nawet jak są bramki, w metrze też można spotkać kontrolerów.

G
Gość

"200 km/h pociągiem i 1,5 godziny do stolicy? " - ciekawe...czyżby pisdy przeniosły warszafkę aż o 300 km od białegostoku?

G
Gość
6 lutego, 19:00, Gość:

Nie wciskajcie ciemnoty, tu pociągi nie będą nigdy jeździć szybciej niż 160.

Niż 130 km/h. Do jazdy powyżej 130 km/h potrzebnych jest dwóch maszynistów w kabinie, na co PKP nie pozwoli w ramach oszczędności.

G
Gość
7 lutego, 07:09, Gość:

Gdyby po wojnie były takie procedury to Warszawa do dzisiaj leżała by w gruzach...

Te procedury to nie jest dopust Boży. To elity stworzyły je "własnymi rencami".

G
Gość

Gdyby po wojnie były takie procedury to Warszawa do dzisiaj leżała by w gruzach...

G
Gość
6 lutego, 20:57, Gość:

Car się w grobie przewraca.... kolej Warszawsko-Petersburską budowano w XIX wieku w dziewiczym terenie i po 15 latach pojechały pociągi z Petersburga do Warszawy

Trzeba dodać, że 11 a nie 15 lat i tylko dlatego tak długo, że była przerwa w budowie na czas wojny krymskiej. Gdyby nie to to budowa byłaby jeszcze krótsza.

11 lat czyli krócej niż dziś załatwianie samych papierów.

B
Babulka

160 Km/H wystarczy i tak prędko jedzie.

V
Vvvv

Jak płacić już tyle kasy to pociąg powinien jechać 280-300. Km/h

Z
Zbys

Tempo rozwoju takie, że prędzej kolejne pół życia mi przeminie i się tego nie doczekam. A w tym czasie w innych zakątkach świata dwa razy trasy zmienią i będą śmigać hyperloopem z prędkością 1000 km/h. Już nie wspomnę o tej pokomunistycznej tradycji kontroli biletów na trasie, zamiast zamontowania bramek na dworcach.

G
Gość

Car się w grobie przewraca.... kolej Warszawsko-Petersburską budowano w XIX wieku w dziewiczym terenie i po 15 latach pojechały pociągi z Petersburga do Warszawy

G
Gość
6 lutego, 18:53, Gość:

Przecież my nie potrzebujemy pieniędzy z Unii - musimy jakoś powstrzymać ta inwestycję

6 lutego, 18:59, Gość:

Pieniądze już mają, teraz szybko muszą coś robić żeby zmieścić się w terminach, bo zabiorą tą kasę.

Niech zabierają ! Wolę nie mieć kolei niż brać pieniądze z zagranicy.

Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie