Remonty dworców PKP. Tak zmieniają się dworce w województwie podlaskim

OG
Dworzec PKP w Siemiatyczach został oddany do użytku w 2020 roku. Remont trwał rok. Wrota Podlasia
W woj. podlaskim były dworce, które odstraszały turystów swoim wyglądem. Na szczęście od kilku lat PKP inwestuje miliony w remonty. Niektóre budynki już przeszły ogromną metamorfozę. Powstają również nowe przystanki. Zobacz, jak zmienia się kolej w całym regionie!

PKP stworzyło mapę inwestycji na dworcach kolejowych do 2023 roku. Dzięki niej wiemy dokładnie, które dworce przejdą gruntowne remonty, w którym roku rozpoczną się prace i kiedy zakończą. Powstaną również zupełnie nowe przystanki, które mają służyć mieszkańcom mniejszych miejscowości w regionie.

Remonty dworców w woj. podlaskim. Gdzie i kiedy? Sprawdź w naszej galerii:

Mówiąc o tym jak zmienia się kolej, nie można pominąć potężnego projektu Rail Baltica, wartego łącznie 48 milionów złotych. Zadanie obejmuje odcinek Czyżew-Białystok i realizowany jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe z udziałem środków unijnych instrumentu CEF „Łącząc Europę”. W ramach inwestycji powstaną nowe stacje i przystanki, mosty, przepusty nad torami. Zostanie zmodernizowanych ponad 70 km torów i sieci trakcyjnej. Przebudowanych zostanie 8 mostów kolejowych, w tym największy, prawie 200 metrowy most na rzece Narew w Uhowie koło Łap.

Niedawno rozpoczęła się budowa wiaduktu drogowego w Małkini na linii Warszawa Białystok. Nowe bezkolizyjne skrzyżowanie zwiększy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym oraz usprawni komunikację w mieście. Szybsze i wygodniejsze podróże do Warszawy oraz łatwiejsze codzienne dojazdy zapewni również modernizacja stacji Białystok. Stacje kolejowe: Białystok, Baciuty, Łapy, Szepietowo, Racibory i Czyżew zyskają (lub już zyskały) całkiem nowe oblicze.

Paszporty szczepień w UE już w czerwcu?

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

P
PuszczaBialowieskaTV.pl

Budimex asfaltuje przy wilgoci i przymrozkach, by pękający asfalt wymagał remontów? https://youtu.be/lq1bX0sp-Lw

17.02.2019 Białystok budowa Trasy Niepodległości węzeł drogowy ul. Armii Krajowej osiedle Leśna Dolina: sobota godz. 2 w nocy: Prognoza pogody na sobotę/niedzielę 16-17 luty 2019: „pojawi się słaby mróz - ok. -3; -1 stopni”

A gwarancja na te drogie drogi to tylko 3-7 lat by szybko zarobić na ich remoncie? Czemu prywatne autostrady mają po 20 lat gwarancji? Budowę dróg w Polsce hamują nie ekolodzy czy Chińczycy ale korupcja łapówki przekręty na przetargach urzędników i firm drogowych ich niska jakość by firmy zarabiały na remontach poprawkach itd. Podobno minimum 10% wartości zamówienia wraca jako łapówki do urzędników dlatego ciągle cos budują remontują nieważne ze bezsensu ważne by jak najdrożej i najdłużej jeżeli kryterium na przetargu jest tylko cena a nie np. długość gwarancji to drogi specjalnie robi się byle jak by potem zarabiać na ich niekończących się remontach. Jest nawet polska specjalność: sposób kładzenia asfaltu przy wilgoci/przymrozkach by szybko te dziury powstawały: „Grube miliony za cienki asfalt- Podmieniliśmy te próbki do nadzoru które były. Na wszelki wypadek. I tak podmieniliśmy, że też wyszło, że za mało asfaltu znowu na tej dwójce - tłumaczył się szefowi kierownik budowy na drodze krajowej nr 2. Jakość nawierzchni zaniżano w całej Polsce notorycznie”

Warstwa ścieralna asfaltu powinna być kładziona wiosną lub latem, bezwzględnie przy dodatnich temperaturach i przy bezwietrznej i bezdeszczowej pogodzie - mówi Mieczkowski.” https://moto.wp.pl/wine-za-dziurawe-drogi-ponosi-kalendarz-6066975503832193a

w
www.Koncerty.Bialystok.pl

„Zmodernizowany” za 45 mln zł Dworzec PKP Białystok ze szkodą dla pasażerów? Bez sklepu, gastronomii, prasy, czyli zamiast nowoczesnego dworca z centrum handlowo-usługowym zabytkowy skansen „jak za cara” wbrew konsultacjom społecznym? Co to za zacofany przekręt? Czemu w Białymstoku nie może być normalnie jak np. na dworcach PKP Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Warszawa Wileńska, Poznań Główny? Chciałbym podczas podróży zrobić zakupy np. w Biedronce (na dworcach mogą być czynne również w niedziele niehandlowe) jak w innych normalnych miastach (np. Dworzec PKP Warszawa Centralna, Warszawa Wschodnia, Poznań Główny) by np. nie płacić za butelkę wody 5 zł tylko 1 zł.

w
www.i.Bialystok.pl

https://ibialystok.blogspot.com/2020/10/pkppks.html PKP/PKS przekręty dworcowe? Dworce PKP/PKS w centrach miast to idealne miejsca na centra handlowo-usługowe, hotele, gastronomię, rozrywkę, kina i hale widowiskowe. Po co „modernizować” dworzec PKP Bialystok za 36 milionów złotych z programu Polska Wschodnia” wyburzając pomieszczenie największego sklepu a „wnętrze hali głównej, ma być stylizowane na historyczne”? Zamiast nowoczesnego obiektu powstanie jakiś skansen=muzeum? Co z doprowadzonym przez PO / PSL do bankructwa PKS? Wyprzedali dworce, zburzyli dworzec PKS w Białymstoku, w którym byłby dziś jedyny hipermarket w województwie czynny w niedziele niehandlowe (bo zgodnie z prawem w jednym budynku z dworcem) przynosząc krociowe zyski oblężony przez Białorusinów ?

Co z doprowadzonym przez PO / PSL do bankructwa PKS? Wyprzedali dworce, zburzyli dworzec PKS w Białymstoku, w którym byłby dziś jedyny hipermarket w województwie czynny w niedziele niehandlowe (bo zgodnie z prawem w jednym budynku z dworcem) przynosząc krociowe zyski oblężony przez Białorusinów ? Zamiast przerobić autobusy na tańszy gaz, kierowcy kradną paliwo, by dorobić do niskich wynagrodzeń ? Dworce PKP/PKS w centrach miast to idealne miejsca na centra handlowo-usługowe, hotele, gastronomię, rozrywkę, kina i hale widowiskowe. PKS Białystok wyburzył duży, celowo zaniedbany dworzec, by sprzedać prywatnemu inwestorowi większość terenu (wyprzedają majątek i dworce doprowadzając PKS do bankructwa) a prywatny inwestor, chcą przechytrzyć przepisy, podzielił swoje budynki handlowe na 2, by uniknąć udziału społecznego, i nie może teraz sprzedawać w niedziele (gdyby wszystko było w budynku dworca - mógłby).

13.04.2019 Zwiedzanie Dworca PKS Białystok z projektantem arch. Maciejem Światowym MTS Studio https://youtu.be/ccGmhCxHtr0

Rafał Kosno 24 czerwca 2015 • Właśnie wpadłem na pomysł:) dworzec PKS z peronami autobusowymi adaptować na centralny węzeł przesiadkowy - intermodalny autobusów miejskich, PKS, przewozników prywatnych i kolei miejskiej i regionalnej:) piękna hala dworca PKS w Białymstoku do adaptacji:) cena wywoławcza z terenami w centrum miasta 18 mln zl a nie 100-300 mln zł za nowa halę widowiskową:) położenie przy dworcu PKP idealny dojazd:) https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1169869796372360

Dodaj ogłoszenie