Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ta ulica to dramat! Dziury, wąsko i niebezpiecznie

Paweł Tomkiewicz
Żeby przedostać się na drugą stronę przejazdu, piesi, rowerzyści i kierowcy muszą na siebie nawzajem uważać. A dodatkowo omijać dziury.
Żeby przedostać się na drugą stronę przejazdu, piesi, rowerzyści i kierowcy muszą na siebie nawzajem uważać. A dodatkowo omijać dziury.
Ełk: Trzeba uważać, żeby nie połamać sobie nóg. I żeby samochód cię nie potrącił - narzekają ełczanie, którzy chodzą ulicą Towarową.

Nawet nie widać, gdzie się zaczyna droga, a gdzie jakiś deptak dla pieszych. Jego tutaj w ogóle nie ma. A chodzić na cmentarz i zapalić świeczkę trzeba. Nie każdy ma samochód, żeby przyjechać - mówi Lucyna Chmielewska.

Jest fatalnie i lepiej na razie nie będzie

Rzeczywiście, ulica Towarowa jest w fatalnym stanie. Najgorszy jest jednak przejazd kolejowy. Najgorszy, bo po prostu najwęższy. - Jeśli z obu stron jadą samochody, to trzeba zejść na trawę. Na szczęście kierowcy nie jeżdżą tędy zbyt szybko, bo są straszne dziury - dodaje Chmielewska.
Ruch samochodów jest tutaj bardzo duży. To jedna z dróg dojazdowych do zakładów na strefie i cmentarza komunalnego.

Niestety, ełczanie muszą uzbroić się w cierpliwość. W tym roku żaden remont przejazdu i ul. Towarowej nie jest planowany.

- Miasto opracowuje plany związane z ul. Norwida. Dlatego na razie czekamy na to, jak będą wyglądały - mówi Andrzej Herbst, naczelnik sekcji eksploatacji w spółce PKP w Ełku.
Zgodnie z założeniem, w tym roku powinien rozpocząć się remont dróg w dzielnicy przemysłowej Lenpol. Według przyjętego harmonogramu ma się zakończyć do 2011 roku.

Alternatywa dla Kilińskiego

Remont albo ewentualna przebudowa przejazdu kolejowego będą elementem prac przy budowie łącznika między ulicami Norwida i Dąbrowskiego. Zakłada on poprowadzenie tamtędy drogi o szerokości od 7 do 10 metrów. Dzięki temu powstanie trasa prowadząca od ronda przy zbiegu Kilińskiego, Przemysłowej i Grajewskiej aż do ulicy Mickiewicza. Będzie to alternatywna trasa dla osób, które muszą przejechać z os. Jeziorna do Centrum. A dotychczas miały do wyboru albo obwodnicę, albo Kilińskiego.

Projekt ulicy będzie gotowy jeszcze przed końcem roku. Jego opracowanie kosztowało miasto 854 tysiące złotych. Wtedy dopiero będzie można przybliżyć plany remontu przejazdu kolejowego.

Chcesz wiedzieć więcej?
Zobacz co się wydarzyło w Ełku.Kliknij na mmelk.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna