Suwalskie władze opublikowały dane dotyczące działań promocyjnych w pierwszej połowie bieżącego roku. - Zdajemy sobie sprawę, że powinno być tego więcej, ale takie działania kosztują - mówi Jarosław Filipowicz, rzecznik prasowy ratusza.
Władze stosunkowo dużo wydają na promocję wśród mieszkańców miasta, a stosunkowo mało - na zewnątrz.
Kupili maskotki i przyjęli seniorów z Francji
Najbardziej kosztowny okazał się zakup i dystrybucja materiałów informacyjno-promocyjnych. Wydano na to 28,9 tys. zł.
11,9 tys. zł kosztowało z kolei wykonanie partii maskotek Misia UśMicha, 2,8 tys. zł - wydrukowaniu po rosyjsku i litewsku materiałów poświęconych Suwałkom, 2 tys. zł - promowanie miasta w Google.pl, 9,8 tys. zł - kupno srebrnych obrazków z wizerunkiem ratusza oraz statuetek i plakietek na otwarcie Suwalskiego Ośrodka Kultury.
19,9 tys. zł miejscowi podatnicy zapłacili za 15-sekundowy spot reklamowy dotyczący miasta i festiwalu bluesowego. Spot był emitowany na ekranach informacyjnych zamontowanych w warszawskim metrze oraz w autobusach komunikacji miejskiej na Śląsku i w Białymstoku.
Jako działania promocyjne władze traktują także sfinansowanie pobytu w Suwałkach 6-osobowej grupy seniorów z zaprzyjaźnionego francuskiego Grande-Synthe (koszt - 9 tys. zł) oraz sfinansowanie podłączenia do prądu imprezy "Fundusze Europejskie. Polska korzysta", która w czerwcu odbywała się przez parę dni na ul. Kościuszki (3,8 tys. zł).
Promują się jeszcze bardziej
Ratusz zainwestował też, niejako, sam w siebie. 17,6 tys. zł wydano na nową stronę internetową, a 19,7 tys. na kupno kamery i aparatu na potrzeby tej strony. Dzisiaj wygląda ona tak, jakby nie był to portal urzędowy. Władze promują się jeszcze bardziej, niż się promowały, zamieszczają informacje i relacje dziennikarskie przygotowane przez urzędników. Czy jest to próba ominięcia niezależnych od ratusza mediów?
J. Filipowicz twierdzi, że chodzi o lepsze informowanie mieszkańców. Dotyczy to zarówno wyglądu całej strony, jak i zamieszczanych tam materiałów.
- Są one przeznaczone także dla mediów, które na tej podstawie mogą przygotowywać własne informacje - dodaje.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?