Zrzuć zbędne kilogramy

Ewa Kurzyńska ewa.kurzynska@mediaregionalne.pl
Przyjmuje się, że idealny obwód w talii u kobiet nie powinien przekraczać 79 cm.
Przyjmuje się, że idealny obwód w talii u kobiet nie powinien przekraczać 79 cm.
Jeśli chcesz schudnąć kilka kilogramów, wystarczy kilka zmian w codziennym menu.

Jedzenie, które podkręci metabolizm

Jedzenie, które podkręci metabolizm

Zielone warzywa, które są bogate w błonnik i witaminy.
Produkty białkowe, które powinny być częścią każdego posiłku, np.: chude mięso, ryby, rośliny strączkowe, chudy nabiał.

Przemianę materii poprawimy, dodając do potraw: ocet balsamiczny lub jabłkowy, sos winegret (nie z torebki), chilli, czosnek, imbir, cynamon, kardamon, pieprz cayenne, kminek, kolendrę, majeranek, seler, ogórecznik, bazylię, tymianek, miętę, oregano.

Tłuste ryby morskie, orzechy włoskie i olej lniany, które są bogate w kwasy omega-3, pomagają obniżyć poziom leptyny w naszym organizmie i szybciej spalić zalegający tłuszcz.

Szczupła sylwetka nie musi być okupiona rezygnacją ze wszystkich frykasów, które lubimy. Choć bez pewnych wyrzeczeń się nie obejdzie.

- Przede wszystkim rezygnujemy ze słodyczy: czekolady, cukierków, ciastek. Nie jemy także słonych przekąsek, tj. chipsów, chrupek czy orzeszków - podkreśla Beata Świstara, dietetyk z Centrum Naturhouse.
Dzień zaczynamy od śniadania. Największym i częstym błędem, jaki popełniają osoby na diecie, jest omijanie tego posiłku z myślą, że póki nie jesteśmy głodni, to warto ograniczyć jedzenie.

- Niestety, taka metoda nie zapewni nam spadku wagi, a jedynie spowolni metabolizm i obniży naszą odporność na stres. W dodatku pogorszy koncentrację - wyjaśnia dietetyczka.

Przygotowując obiad, zamiast mięsa wieprzowego warto wybrać lekkostrawne ryby, najlepiej pieczone lub podsmażone, bez panierki! Komponując danie obiadowe, należy postarać się, by na talerzu znalazło się więcej warzyw, a mniej węglowodanów, np. ziemniaków, ryżu czy makaronu. Podczas kolacji całkowicie z nich rezygnujemy. Pamiętajmy też, że to posiłek, który powinien być najmniejszym, a nie największym w ciągu dnia. Znaczenie ma też pora, kiedy siadamy do kolacji. Popularna teoria, że nie należy jeść po godz. 18 nie powinna być stosowana przez osoby, które chodzą spać o północy. Zaleca się, bowiem, by ostatni posiłek zjeść ok. 3-4 godzin przed snem.

- Poza tym należy wystrzegać się wszystkich potraw z sosami, które zwykle są na bazie majonezu. Nawet surówka czy sałatka doprawiona takim sosem może działać na niekorzyść naszej wagi - tłumaczy Beata Świstara.

Modyfikując menu, warto zadbać, by znalazły się w nim pokarmy, które zagwarantują nam promienną cerę. Aby skóra miała ładny, złocisty kolor, należy pić sok z marchewki. Warzywo to jest bogate w beta-karoten, który chroni komórki przed działaniem wolnych rodników, a więc opóźnia procesy starzenia. Do soku zaleca się dodać kilka kropel oliwy lub oleju, by zwiększyć przyswajanie beta-karotenu.

W utrzymaniu zdrowego stanu skóry niezbędne są także składniki mineralne. Wapń, który znajdziemy głównie w mleku, przetworach mlecznych, rybach i jajach, zapewnia miękkość i gładkość skóry. Potas, w który bogate są warzywa i owoce, zapobiega jej wysuszaniu. Z kolei miedź zawarta w rybach i zielonych warzywach dba o prawidłowy koloryt skóry, a cynk pochodzący z mleka i mięsa goi rany zewnętrzne i wewnętrzne. Żelazo, w które bogata jest wątroba, zboża i rośliny zielone, doda kolorytu osobom o bladej karnacji. Natomiast białko, które jest konieczne do regeneracji skóry, znajduje się w dużych ilościach w chudym mięsie, rybach, pieczywie pełnoziarnistym, jajkach, roślinach strączkowych i orzechach.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3