Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Aktualizacja Demontaż pierwszej kładki nad torami na stacji głównej Białystok przesunięto o jeden dzień. Na wtorek [22.03.2022]

OPRAC.: red
Pierwsza zostanie rozebrana kładka od strony dworca PKS
Pierwsza zostanie rozebrana kładka od strony dworca PKS Wojciech Wojtkielewicz/Archiwum
Nowe przejście pod torami na stacji Białystok, wyposażone w windy i ruchome schody, zapewni bezpieczne i wygodne dojście na perony. W poniedziałek rozpocznie się demontaż pierwszej z kładek. Najpierw zostanie zabezpieczony teren. Same prace rozbiórkowe w ostatniej chwili przesunięto na wtorek 22 marca.

Na pierwszy ogień idzie kładka nad torami między budynkami dworców PKP i PKS. Rozbiórka konstrukcji jest niezbędna ze względu na kolejny etap prac na stacji w Białymstoku i planowane roboty torowe. Jak informuje Tomasz Łotowski z biura prasowego PKP PLK dojście do czynnych peronów nr 3 i 4 będzie zapewnione z obu stron stacji przez drugą kładkę (w pobliżu ul. św. Rocha). Od strony budynku dworca kolejowego można też wejść na perony przejściem w poziomie szyn.

- Taka organizacja ruchu zapewni podróżnym dostęp do pociągów, a wykonawcy kontynuowanie prac - dodaje Tomasz Łotowski.

W sąsiedztwie kładki od ul. św. Rocha firma Strabag - na zlecenie miasta - buduje tunel pieszo-rowerowy. Inwestycja powstaje w ramach węzła intermodalnego. To jedno z najważniejszych przedsięwzięć drogowych samorządu po oddaniu w styczniu zmodernizowanej Alei 1000-lecia Państwa Polskiego. W ramach węzła powstanie także centrum przesiadkowe, zostanie również zmodernizowany układ drogowy w ciągu ul. Bohaterów Monte Cassino i Łomżyńskiej. Te dwa zadania realizować będą inni wykonawcy.

Budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torami przy dworcu

Białystok. Budowa tunelu z ul. Świętego Rocha na ul. Kolejow...

Z kolei kolejowy projekt modernizacji stacji w Białymstoku w ramach Rail Baltiki zakłada budowę tunelu od budynku dworca na perony i drugą stronę torów. Dla podróżnych, szczególnie osób o ograniczonej możliwości poruszania się, łatwy dostęp umożliwią windy i schody ruchome. W tunelu znajdzie się również oznakowanie dla osób niewidomych i niedowidzących.

Na odcinku Czyżew - Białystok zaplanowano łącznie budowę 14 bezpiecznych przejść pod torami. Zaawansowane są budowy w Czyżewie, Szepietowie oraz w pobliżu osiedla Zielone Wzgórza w Białymstoku.

Inwestycja prowadzona jest w ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Czyżew – Białystok”. Wartość inwestycji to prawie 3,4 mld zł, a jej zakończenie planowane jest na 2023 r. Projekt współfinansowany ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę” – (Connecting Europe Facility – CEF).

Jak poinformował w poniedziałek Tomasz Łotowski z biura prasowego PKP PLK prace rozbiórkowe z powodów technicznych przesunięto o jeden dzień na wtorek 22 marca 2022.

- W poniedziałek prowadzone są prace związane z zabezpieczeniem terenu - dodaje Tomasz Łotowski

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Aktualizacja Demontaż pierwszej kładki nad torami na stacji głównej Białystok przesunięto o jeden dzień. Na wtorek [22.03.2022] - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna