Będzie przebudowa drogi do Olmont na odcinku od skrzyżowania ulic Ciołkowskiego i Wiosennej do granicy miasta Białegostoku

szach
Asfaltowa droga do Olmont będzie przebudowana. Powstanie między innymi ścieżka rowerowa.
Asfaltowa droga do Olmont będzie przebudowana. Powstanie między innymi ścieżka rowerowa. Marcin Jankowski/ UM Białystok
Około dwustu krzewów, samosiejek i drzew zostanie wyciętych podczas przebudowy drogi z Białegostoku do Olmont.

Mamy do wyboru: albo bezpieczeństwo ludzi korzystających z tej drogi, albo wszystko zostaje bez zmian mówi Anna Kowalska z białostockiego magistratu. - Nam jednak zależy nam na bezpieczeństwie.

Miejsce drogowcy szykują się do przebudowy drogi Olmont. Właśnie ogłosili przetarg na wykonawcę remontu. Ma się zakończyć do 30 września. To asfaltowa droga prowadząca od skrzyżowania ul. Ciołkowskiego i Wiosennej do granicy miasta.

– Teraz, kiedy droga jest nieoświetlona i brakuje chodników, jest tam dość niebezpiecznie. Zagrożeni są zwłaszcza piesi i rowerzyści. Dzięki tej inwestycji znacząco poprawi się komfort wszystkich użytkowników drogi. To bardzo ważne, bo jest tam spory ruch – mówi zastępca prezydenta Przemysław Tuchliński. – Jest to także trasa autobusu miejskiego linii 7.

Zobacz też: Śmiertelny wypadek na drodze do Olmont. Potrącony mężczyzna zmarł na miejscu

Po przebudowie droga zmieni swoje oblicze. Wzdłuż niej na odcinku o długości 1,7 km powstanie ścieżka rowerowa oraz ciągi pieszo-rowerowe łączące się z już istniejącymi drogami rowerowymi wybudowanymi na ul. Ciołkowskiego i Wiosennej. Powstaną tam także zjazdy na tereny leśne, zostaną uporządkowane pobocza i rowy przydrożne. Pod zjazdami zostaną wybudowane przepusty, pojawi się oznakowanie pionowe i poziome, a także oświetlenie.

Ale trzeba też będzie wyciąć ok. dwustu krzewów, samosiejek i drzew.
- Inwestycje drogowe powinny być tak zaprojektowane, by jak najwięcej uchronić drzew, dużych i zdrowych – zauważa Katarzyna Sztop-Rutkowska z Inicjatywy dla Białegostoku.

Czytaj też: Olmonty. Toną w błocie. Mieszkańcy Łąkowej mają problem z dojazdem do pracy oraz do szkół

Anna Kowalska wyjaśnia, że wycinka będzie dotyczyć jedynie tych roślin, które kolidują z inwestycją. - Żeby zminimalizować tę liczbę, inwestycja będzie zrealizowana tylko po jednej stronie drogi - tłumaczy. Gdybyśmy zdecydowali się na chodnik i ścieżkę po obu stronach drogi - wycinka byłaby dużo większa. Dlatego chcemy uniknąć tej sytuacji.

Budowa jest realizowana w ramach projektu partnerskiego „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego i rowerowego Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego”, na który Miasto otrzymało unijne dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Inwestycja ma się zakończyć do października 2020 roku.

TU ZOBACZ TEŻ:

Otwarcie drogi z Bobrownik w kierunku Łużan [zdjęcia]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

kup najtaniej

OnePlus

OnePlus 10T 5G 16/256GB Czarny

3 381,33 zł

kup najtaniej

Apple

Apple iPhone 12 Pro 128GB Grafitowy Graphite

4 149,00 zł

kup najtaniej

Xiaomi

Xiaomi 12 5G 8/128GB Szary

2 499,00 zł

kup najtaniej

Apple

Apple iPhone 13 Pro Max 128GB Mocny Grafit

5 569,00 zł

kup najtaniej

Apple

Apple iPhone 13 Mini 128GB Alpejska zieleń

3 290,00 zł

kup najtaniej

Motorola

Motorola G62 4/128GB Szary

895,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Nocna bitwa nad Dnieprem. Batalion Terror stoczył bój z Rosjanami

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
25 stycznia, 16:18, Ben:

Jedno jest pewne wstrzymają się z tymi "inwestycjami" wówczas gdy w Białymstoku nie będzie już ani jednego drzewa, zostaną tylko drogi i samochody.. Jestem przeciw.W kwestii bezpieczeństwa postawić ograniczenie do 30 i odcinkowy pomiar prędkości.

jesteś debilem. Co roku giną tam piesi i rowerzysci bo po prostu ich nie widać na tych zakrętach i kierowcy nie mają szans wyhamować. Niech zostanie tak jak jest, niech giną dalej i dalej stawiajmy znicze bo kilka samosiejek trzeba wyciąć...

G
Gość

Tej drogi nie da się zrobić bez poszerzenia pasa drogowego i żeby to miało ręce i nogi (oświetlenie, chodniki). Jest to rejon bardzo mocno zalesiony, więc te "kilka" drzew mniej tragedii nie zrobi.

B
Ben

Jedno jest pewne wstrzymają się z tymi "inwestycjami" wówczas gdy w Białymstoku nie będzie już ani jednego drzewa, zostaną tylko drogi i samochody.. Jestem przeciw.W kwestii bezpieczeństwa postawić ograniczenie do 30 i odcinkowy pomiar prędkości.

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie