Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Będzie przebudowa drogi do Olmont na odcinku od skrzyżowania ulic Ciołkowskiego i Wiosennej do granicy miasta Białegostoku

szach
Asfaltowa droga do Olmont będzie przebudowana. Powstanie między innymi ścieżka rowerowa.
Asfaltowa droga do Olmont będzie przebudowana. Powstanie między innymi ścieżka rowerowa. Marcin Jankowski/ UM Białystok
Około dwustu krzewów, samosiejek i drzew zostanie wyciętych podczas przebudowy drogi z Białegostoku do Olmont.

Mamy do wyboru: albo bezpieczeństwo ludzi korzystających z tej drogi, albo wszystko zostaje bez zmian mówi Anna Kowalska z białostockiego magistratu. - Nam jednak zależy nam na bezpieczeństwie.

Miejsce drogowcy szykują się do przebudowy drogi Olmont. Właśnie ogłosili przetarg na wykonawcę remontu. Ma się zakończyć do 30 września. To asfaltowa droga prowadząca od skrzyżowania ul. Ciołkowskiego i Wiosennej do granicy miasta.

– Teraz, kiedy droga jest nieoświetlona i brakuje chodników, jest tam dość niebezpiecznie. Zagrożeni są zwłaszcza piesi i rowerzyści. Dzięki tej inwestycji znacząco poprawi się komfort wszystkich użytkowników drogi. To bardzo ważne, bo jest tam spory ruch – mówi zastępca prezydenta Przemysław Tuchliński. – Jest to także trasa autobusu miejskiego linii 7.

Zobacz też: Śmiertelny wypadek na drodze do Olmont. Potrącony mężczyzna zmarł na miejscu

Po przebudowie droga zmieni swoje oblicze. Wzdłuż niej na odcinku o długości 1,7 km powstanie ścieżka rowerowa oraz ciągi pieszo-rowerowe łączące się z już istniejącymi drogami rowerowymi wybudowanymi na ul. Ciołkowskiego i Wiosennej. Powstaną tam także zjazdy na tereny leśne, zostaną uporządkowane pobocza i rowy przydrożne. Pod zjazdami zostaną wybudowane przepusty, pojawi się oznakowanie pionowe i poziome, a także oświetlenie.

Ale trzeba też będzie wyciąć ok. dwustu krzewów, samosiejek i drzew.
- Inwestycje drogowe powinny być tak zaprojektowane, by jak najwięcej uchronić drzew, dużych i zdrowych – zauważa Katarzyna Sztop-Rutkowska z Inicjatywy dla Białegostoku.

Czytaj też: Olmonty. Toną w błocie. Mieszkańcy Łąkowej mają problem z dojazdem do pracy oraz do szkół

Anna Kowalska wyjaśnia, że wycinka będzie dotyczyć jedynie tych roślin, które kolidują z inwestycją. - Żeby zminimalizować tę liczbę, inwestycja będzie zrealizowana tylko po jednej stronie drogi - tłumaczy. Gdybyśmy zdecydowali się na chodnik i ścieżkę po obu stronach drogi - wycinka byłaby dużo większa. Dlatego chcemy uniknąć tej sytuacji.

Budowa jest realizowana w ramach projektu partnerskiego „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego i rowerowego Białostockiego Obszaru Funkcjonalnego”, na który Miasto otrzymało unijne dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Inwestycja ma się zakończyć do października 2020 roku.

TU ZOBACZ TEŻ:

Otwarcie drogi z Bobrownik w kierunku Łużan [zdjęcia]

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna