Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa węzła intermodalnego i remont stacji PKP. Tak zmienia się komunikacyjne centrum Białegostoku

OPRAC.: wal
Widok na perony centrum przesiadkowego. Dalej budowa peronów kolejowych stacji PKP Białystok. Z lewej strony dworzec PKS. Na dole zdjęcia: pochylnia prowadzona do tunelu pieszo-rowerowego i wyjścia z niego na perony kolejowe
Widok na perony centrum przesiadkowego. Dalej budowa peronów kolejowych stacji PKP Białystok. Z lewej strony dworzec PKS. Na dole zdjęcia: pochylnia prowadzona do tunelu pieszo-rowerowego i wyjścia z niego na perony kolejowe Wojciech Wojtkielewicz
To najważniejsza obecnie inwestycja drogowa w Białymstoku. Na węzeł intermodalny składają się budowany tune pieszo-rowerowy pod torami, centrum przesiadkowe oraz przebudowa układu drogowego ul. Bohaterów Monte Cassino. Równolegle PKP PLK prowadzi swoje przedsięwzięcie w ramach budowy trasy Rail Baltica: modernizację układu torowego stacji kolejowej Białystok.

Spis treści

Jeśli chodzi o miejską część inwestycji, czyli węzeł intermodalny, to najwcześniej zakończyły się (pod koniec 2022 roku) prace związane z przebudową styku ulicy Kolejowej i Zwycięstwa. Prowadzone były w ramach zadania, które obejmuje budowę nieco ponad 100-metrowego tunelu pieszo-rowerowego.

Umożliwi on przeprawę pod torami z ul. Św. Rocha na Kolejową. Zakończenie prac skorelowane jest z pracami kolejowymi prowadzonymi na torowisku stacji PKP Białystok. Nie tak dawno miasto rozstrzygnęło też przetarg na zadaszenie wejść prowadzących do tunelu.

Budowa węzła intermodalnego i przebudowa stacji PKP Białystok. Zobacz galerię.
[przycisk_galeria

Dworzec miejski gotowy

Gotowe jest za to centrum przesiadkowe w miejscu dawnego parkingu przed nieistniejącym CH Park. Perony z charakterystycznymi wiatami, dobrze znanymi białostoczan z centrum przy alei Piłsudskiego i Sienkiewicza, czekają na autobusy BKM. Będzie na nie można się dostać wprost z pociągu kończącego w przyszłości bieg na modernizowanym, dawnym kolejowym peronie 4. Oczywiście będzie też możliwy dostęp z innych peronów kolejowych za pośrednictwem tunelu miejskiego czy też kolejowego (budowanego od strony dworca PKS).

Będą schody ruchome na perony kolejowe

Trwa też budowa kolejnej części węzła, czyli modernizacja układu drogowego ulicy Bohaterów Monte Cassino. W związku z tym kierowcy muszą liczyć się z utrudnieniami na odcinku od ul. Św. Rocha do ul. Wyszyńskiego.

Równolegle na zlecenie PKP prowadzona jest modernizacja stacji PKP Białystok w ramach budowy Rail Baltiki. Widać już konstrukcje zadaszeń peronu pierwszego i czwartego. Planowane jest zamontowanie schodów ruchomych. Prace na stacji mają się zakończyć w 2024 roku.

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Budowa węzła intermodalnego i remont stacji PKP. Tak zmienia się komunikacyjne centrum Białegostoku - Kurier Poranny

Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna