Najniższą cenę, ok. 7,3 mln zł, zaproponowała firma Multiconsult Polska. Z kolei oferta firmy IVIA jest ponad dwa razy wyższa od najniższej. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w naszym kosztorysie.
Komisja przetargowa przeanalizuje teraz oferty w celu wyłonienia wykonawcy Knyszyn-Korycin. Głównym kryterium oceny będzie:
- cena (60 proc.)
- doświadczenie projektanta opracowującego projekt (28 proc.)
- zespół środowiskowy (12 proc.).
Wykonawca będzie miał 15 miesięcy na wykonanie dokumentacji, a łącznie z postępowaniami związanymi z uzyskaniem ZRID całość umowy powinna być wykonywana nie dłużej niż 32 miesiące.
Ostateczna decyzja środowiskowa na drogę Knyszyn-Koruycin
Dla tego odcinka drogowcy mają decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, która została wydana 21 grudnia 2015 r., a 3 lutego 2016 r. stała się ostateczna. W oparciu o tą decyzję realizowany jest już odcinek drogi S19 Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód oraz prowadzone są postępowania przetargowe na projekt i budowę odcinków: S16 Knyszyn – Krynice oraz S19 Białystok Północ – Dobrzyniewo.
- Ogłaszając przetarg działamy zgodnie z ustaleniami wynikającymi z rozmów z przedstawicielami Komisji Europejskiej. Decyzja o budowie tej inwestycji zostanie podjęta po zakończeniu wielostronnej analizy sieci drogowej w woj. podlaskim i warmińsko-mazurskim - czytamy na stronie białostockiego oddziału GDDKIA
Parametry drogi Knyszyn-Korycin
Odcinek drogi ma zostać zaprojektowany po nowej trasie o długości ok. 24,1 km. Połączy drogę S16 Knyszyn – Krynice z realizowaną w ramach Programu budowy 100 obwodnic obwodnicą Suchowoli.
Prace będą polegały na zaprojektowaniu dwujezdniowej drogi z dwoma pasami ruchu i pasem awaryjnym na każdej jezdni, na parametrach drogi ekspresowej. Przewidziano trzy węzły drogowe:
- Knyszyn (skrzyżowanie z S16 i DK65),
- Jasionówka (skrzyżowanie z DW671 i DP1354B)
- Korycin (skrzyżowanie z DW671).
Zaplanowano także parę MOP-ów Zofiówka ulokowanych po obu stronach trasy.
.
W ramach inwestycji przewiduje się m.in.: przebudowę istniejących dróg kolidujących z nową trasą, budowę dodatkowych jezdni do obsługi ruchu lokalnego, infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, urządzeń ochrony środowiska (zabezpieczeń akustycznych, przejść dla zwierząt), a także systemu odwodnienia.
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/7.webp)
Gala Mistrzowie Motoryzacji 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?