Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak najszybciej złóż reklamację

Aleksandra Gierwat [email protected]
Ewa Gołaś ze sklepu obuwniczego „Petmark” potwierdza, że o ile od daty zakupu obuwia nie minęły dwa lata, ma obowiązek przyjąć reklamację. Zaznacza, że rozpatruje ją rzeczoznawca.
Ewa Gołaś ze sklepu obuwniczego „Petmark” potwierdza, że o ile od daty zakupu obuwia nie minęły dwa lata, ma obowiązek przyjąć reklamację. Zaznacza, że rozpatruje ją rzeczoznawca.
Łomża. Sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji.

Łomżyniacy inspektorom handlowym najczęściej skarżą się na obuwie i przeterminowaną żywność.

Sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia reklamacji, chyba że od daty zakupu minęły dwa lata albo buty są bardzo zniszczone - podkreśla Danuta Marczak, właścicielka sklepu obuwniczego w Łomży. - Trzeba jednak przynieść dowód zakupu.

Dodajmy, że o tym, w jaki sposób nasza skarga zostanie rozpatrzona, decyduje rzeczoznawca, a nie właściciel sklepu.

A rzeczoznawcy będą mieli co robić. Efektem tegorocznej, srogiej zimy jest większa niż zazwyczaj liczba reklamacji obuwia. Choć tych i tak jest zawsze sporo. Podobnie jak skarg na negatywne rozpatrzenie reklamacji, które wpływają do łomżyńskiej Delegatury Inspekcji Handlowej. Tylko w zeszłym roku na 74 wnioski o wszczęcie mediacji, 47 dotyczyło wadliwego obuwia, a tylko osiem - niesprawnego bądź niezgodnego z umową sprzętu RTV i AGD. W całym województwie skarg z tytułu negatywnie rozpatrzonej reklamacji obuwia było aż 367.

Konsumenci mieli rację, by walczyć o swoje: aż 70 mediacji w Łomży zakończyło się bowiem dla nich pozytywnie: przedsiębiorcy wyrazili wolę dokonania naprawy, wymiany bądź odstąpienia od umowy, a więc zwrotu pieniędzy.

Wielu z nas o prawach konsumenta coś słyszało, ale ich znajomość jest dość pobieżna. Ci, którzy mają wątpliwości, mogą zawsze skorzystać z porady inspektorów handlowych. W zeszłym roku łomżyńska delegatura udzieliła 622 porad konsumentom i przedsiębiorcom.

A 22 klientów poinformowało inspektorów o wypatrzonych w sklepach nieprawidłowościach. Najczęściej dotyczyły one przeterminowanych produktów spożywczych zalegających na półkach, ale też sprzedaży alkoholu bez stosownych pozwoleń. Połowa z nich się potwierdziła.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna