Obecnie w postepowaniach przetargowych jest dziewięć podlaskich odcinków S19 o łącznej długości przeszło 134 km. Tym przedostatnim był fragment od Malewic do Chlebczyna. Ogłoszenie o przetargu na zaprojektowanie i budowę 25 kilometrowego odcinka zostało wysłane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. To najbardziej na południe wysunięty fragment S19 na Podlasiu, przekraczający rzekę Bug i wchodzący na obszar województwa mazowieckiego w rejonie miejscowości Chlebczyn i Sarnaki.
- Dotrzymujemy słowa danego wschodniej części Polski i całemu regionowi Europy, przez który prowadzi trasa Via Carpatia, a tym samym kontynuujemy inicjatywę zapoczątkowaną przez śp. Prezydenta Lecha Kaczyńskiego. To już kolejny fragment drogi S19 w Polsce, a dziewiąty w województwie podlaskim, który przechodzi do etapu wyboru wykonawcy na projekt i budowę. Mam nadzieję, że w kolejnych miesiącach będziemy mogli rozmawiać o złożonych ofertach, a następnie podpisać i zrealizować w terminie umowę - powiedział wiceminister infrastruktury Rafał Weber.
Czytaj też:Wielka estakada nad Narwią
Tiry ominą Siemiatycze
Odcinek Malewice - Chlebczyn będzie miał 25 kilometrów długości i ominie od zachodu Siemiatycze, wyprowadzając ruch tranzytowy z miasta i przekroczy dolinę rzeki Bug estakadą o długości 658 metrów.
Zaplanowane są dwa węzły drogowe - Siemiatycze Północ, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą wojewódzką nr 690, oraz Siemiatycze Południe, gdzie S19 będzie krzyżować się z drogą krajową nr 62 w kierunku Drohiczyna i Sokołowa Podlaskiego.
Powstająca „eska” będzie drogą dwujezdniową, po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne. Rodzaj konstrukcji nawierzchni - asfalt czy beton cementowy - wybierze wykonawca na etapie projektu budowlanego.
Czytaj też:Tu połączą się S8 i S61
Wkrótce pierwsze umowy na S19
Do końca tego roku planowane jest też podpisanie pierwszych umów z wykonawcami na odcinki S19 wokół Białegostoku o długości 47,5 km, dla których otwarcie ofert miało miejsce latem tego roku: Białystok Zachód - Księżyno (16,65 km), Księżyno - Białystok Południe (7,95 km), Białystok Południe - Ploski (12,73 km) oraz Krynice - Dobrzyniewo - Białystok Zachód (10,18 km).
Równolegle trwa postępowanie o wydanie decyzji środowiskowej na odcinek S19 na północ od Białegostoku (Sokółka - Dobrzyniewo), której wydania spodziewamy się w I kwartale 2021 r.
Zobacz:Sekrety, które skrywa ziemia pod drogi ekspresowe
Obwodnica zawieszona
Nadal nie wiadomo, jak będzie przebiegać obwodnica Bielska Podlaskiego, która miałaby powstać w ramach przebudowy dk 66. Inwestycja ma już decyzję środowiskową, ale ostateczna decyzja wciąż nie zapadła. Do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku wpłynęły bowiem odwołania od tej decyzji. Dotyczą głównie przebiegu obwodnicy Bielska Podlaskiego. Zajmuje się nimi Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie. Pierwotnie termin wydania decyzji zaplanowano na koniec maja 2020 roku. Później na wrzesień. Teraz kolejny wyznaczono na koniec listopada 2020.
Z tego te powodu drogowcy na razie wyłączyli budowę południowej obwodnicy Bielska Podlaskiego z przetargów na odcinki S19 od Plosek do Bociek
Czytaj też:S61. Zobacz, jak powstaje dziewiczy odcinek drogi Via Batica
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?