Nasza Loteria

Na ekspresówkę do Warszawy poczekamy...

Anna Mierzyńska [email protected]
Droga Białystok – Warszawa najlepiej wygląda dziś w pobliżu Warszawy. Obwodnica Wyszkowa (na zdjęciu) jest już na ukończeniu.
Droga Białystok – Warszawa najlepiej wygląda dziś w pobliżu Warszawy. Obwodnica Wyszkowa (na zdjęciu) jest już na ukończeniu.
Region. Drogowcy nie zdążą przed Euro 2012 wybudować drogi ekspresowej do Warszawy. Modernizacja trasy, nazywanej dziś "trasą śmierci" znowu została przesunięta.

Drogowcy zapewniają jednak, że spóźnią się niewiele, zaledwie jakieś pół roku. Chyba że zdarzy się coś nieoczekiwanego...

Trasa ekspresowa S-8 Warszawa - Białystok miała być jedyną w naszym regionie, wybudowaną do mistrzostw w piłce nożnej. Jej powstanie gwarantował sam rząd, przedstawiając plan budowy dróg na Euro 2012. Dziś już wiadomo, że ten termin nie zostanie dotrzymany. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nazywa to "urealnieniem terminarza".

Realnie - nie zdążymy
- Do Euro na pewno zdążymy zrobić dwa odcinki na trasie Warszawa - Białystok:z Jeżewa do Białegostoku oraz obwodnicę Zambrowa - zapewnia Rafał Malinowski, rzecznik prasowy białostockiego oddziału GDDKiA.

To jednak niewiele ponad 30 km trasy! Na pozostałych odcinkach w czasie mistrzostw wciąż będą trwały roboty.

- Ale to nie znaczy, że trasa ekspresowa nie powstanie - podkreśla Rafał Malinowski. - Oddanie do użytku jej pozostałych odcinków planujemy na koniec roku 2012. Opóźnienie nie będzie więc duże, zaledwie kilkumiesięczne. Wnaszym terminarzu oddanie tej trasy zapisano na rok 2012, nie musi to więc nastąpić w połowie roku, tylko do końca grudnia, a nadal będziemy się mieścić w terminie.
Pytanie, czy za kilka miesięcy nie wyjdą na jaw kolejne okoliczności, które spowodują ponowną zmianę terminu.

- Na dziś takich zagrożeń nie ma - mówi Malinowski. - Chyba że...

Zaprotestują ekolodzy?
Chyba że w trakcie przygotowania raportu o oddziaływaniu drogi ekspresowej S-8 na środowisko zaprotestują ekolodzy. I protestować będą długo, aż do skutku. Wtedy żaden termin nie zostanie dotrzymany i nikt nie będzie w stanie powiedzieć, kiedy droga powstanie. Ale wtedy Euro 2012 będzie już raczej odległym wspomnieniem.

Drogowcy zapewniają jednak, że do końca 2012 r. oddadzą do użytku nie tylko trasę Białystok - Warszawa, ale też fragmenty trasy S-8 w drugim kierunku, czyli od Białegostoku do granicy. Gotowa ma być m.in. obwodnica Sztabina.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 25

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

g
gość
Interia .pl 4 XI 08 - Zakopianka do 2012 roku nie będzie modernizowana

Nie ma szans na modernizację Zakopianki do 2012 roku - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury. Pieniądze na ten cel przepadły, bo samorządy nie przeprowadziły niezbędnych konsultacji społecznych. Samorządy nie chcą się z tym zgodzić i zapowiadają walkę o fundusze na przebudowę trasy do Zakopanego."

A co robi podlaski samorząd i wladze miasta zeby budowano ekspersówe do Warszawy jak zaplanowano?
p
patrzący
Trochę historii - trakt białotocki najważniejszą drogą bitą Polski pólnocno - wschodniej

Trakt białostocki (prowadzący od Nowogeorgijewska /Modlina do Złotorii) o długości 180 km 19,1 m i posiadający ogólną szerokość ponad 10, 3 metra, wybudowano w dwóch odcinkach czasowych.

W latach 1820 -1823 wybudowano odcinek Złotoria- granica Królestwa z Cesarstwem na Narwi, o długości 1 km 656 metrów. Dopiero po decyzji Rady Administracyjnej z 19 listopada 1832 roku, do roku 1835 wybudowano pozostałe 178 km 362, 8 metra tego traktu bitego na odcinku od Nowogeorgijewska (Modlina) do Złotorii. Prace te wykonano w ciagu 2 lat, jednego miesiąca i 11 dni

Na różnych odcinkach traktu o długości ok. 47 km droga bita posiadała podwójną niejako nawierzchnię. Powierzchnia dolna była tam zbudowania z podkładu brukowego, o szerokości od 2,71 metra do 3,26 metra o grubości ok. 13,7 cm. Powierzchnia górna – właściwa – składała się natomiast z szabru o szerokości 4.9 metra i grubości 13, 7 cm.

Na odcinku 132 km 919 metrów trakt białostocki posiadał wyłącznie podkład szabrowy, czyli tzw. „adamizację” o szerokości 4.9 metra i grubości 18,2 cm. W ciągu traktu białostockiego bruki miejskie (wliczane do drogi bitej) miały całościowo długość 160, 7 metra.

Na przedstawienie Rzadu Gubernialnego Augustowskiego i Plockiego, reskryptem Komisji Rządowej Przychodow i Skarbu z dnia 22 czerwca 1837 roku nr 44816 uznano trakt białostocki na najwaznijeszy trakt Polki polnocno -wschodniej. Decyzja zaczęła obowiązywac od dnia 13 sierpnia roku 1837.
g
gość
bez drogi elspresowej Warszawa - Bialysotk w mayach Via Baltica nie ma mowy o rozowju miasta i regionu
p
patrzące
S 8 po 2030 roku?

Zaproponowana 4 lipca 2008 roku koncepcja konsultingowa w sprawie Via Baltica zakłada opóźnienie powstania drogi ekspresowej S 8 (prawnie zagwarantowana na Krecie w roku 2002 - Via Baltica) do Białegostoku o co najmniej dwadzieścia lat, nie wskazując nawet - o ile dobrze nam wiadomo - na możliwość i termin wybudowania drogi ekspresowej Białystok- Augustów- Suwałki- i dalej w ciągu polaczenia Via Baltica z S 19.
Zgodnie z wiadomościami portalu „4lomza.pl.” - „Via Baltica będzie nasza?” z 4 lipca 2008 roku, w raporcie firmy konsultingowej:
„Znalazł się tu także plan, co trzeba zrobić, aby faktycznie Via Baltica przebiegała przez Łomżę.

„„Do roku 2012 można wybudować odcinek trasy od Warszawy do Ostrowii Mazowieckiej.

W latach 2008-2010 należy przeprowadzić uzgodnienia zmiany przebiegu trasy korytarza z Unią Europejską i podjąć stosowne decyzje na szczeblu rządowym.

W latach 2010-2012 należy wprowadzić nowe odcinki tras do planów zagospodarowania przestrzennego i rozpocząć prace projektowe nad nowymi odcinkami. Przyjmując, że prace te zajmą (wraz z uzgodnieniami) ok. 4 lat w roku 2016 można będzie rozpocząć budowę tych odcinków i zakończyć inwestycję do roku 2018. Odcinki już uwzględnione w planach (Łomża – Szczuczyn i Suwałki Budzisko) powinny zostać zrealizowane do roku 2016.””
/.../
Jak dalej podaje wskazany portal: „ Krytyczne dla tego wariantu są odcinki Ostrów Maz.-Łomża, Szczuczyn – Ełk i Kalinowo-Suwałki. Biorąc pod uwagę uchwały samorządów lokalnych popierających analizowane przebiegi można liczyć na przyspieszenie procedur planistycznych, skrócenie procesu do 6 lat plus 2 sezony budowlane i oddanie całej trasy w roku 2016.” Tymczasem, jak podaje „Współczesna” 5 lipca 2008 roku "Region > Scott Wilson rekomenduje: Via Baltica przez Łomżę",:
"Eksperci podkreślili, że szczególnym przypadkiem jest obwodnica Augustowa, ponieważ ostateczna decyzja o jej przebiegu i przekroju powinna być dostosowana do wybranego wariantu.

Zwrócili też uwagę na fakt, że przy wyborze wariantu 42, rekomendowanego przez zespół autorski, konieczna będzie budowa trasy ekspresowej na odcinku Warszawa - Białystok (Białystok - Stare Jeżewo do roku 2020, Ostrołęka - Zambrów do roku 2030 i Zambrów-Stare Jeżewo po roku 2030)."
Abstrahujac od - jak należy założyć - nierealności przedstawionych terminów wybudowania trasy koncepcji, dodajmy koncepcji - wbrew ustaleniom unijnych ministru transportu z roku 1994 z Krety - odbierającej Via Baltica Augustowwowi i Białemustokowi - wypada zauważyć, iż z godnie z propozycją konsultingową

nie ma już mowy o wybudowaniu S 8 Warszawa – Białysotk do roku 2012( a następnie dalej drogi ekspresowej Białysotk - Augustów – Suwalki).
Jezeli podane wiadomosci są ścisłe, z raportu wynika oddanie pełnej trasy ekspresowej Warszawa –Białysotk do użytku dopiero po roku 2030 (bez terminu post quem),

a zatem z opóżnieniem 20 lat lub więcej.

BEZ KOMENTARZA
p
patrzący
S 8 po 2030 roku?

Zaproponowana 4 lipca 2008 roku koncepcja konsultingowa w sprawie Via Baltica zakłada opóźnienie powstania drogi ekspresowej S 8 (prawnie zagwarantowana na Krecie w roku 2002 - Via Baltica) do Białegostoku o co najmniej dwadzieścia lat, nie wskazując nawet - o ile dobrze nam wiadomo - na możliwość i termin wybudowania drogi ekspresowej Białystok- Augustów- Suwałki- i dalej w ciągu polaczenia Via Baltica z S 19.
Zgodnie z wiadomościami portalu „4lomza.pl.” - „Via Baltica będzie nasza?” z 4 lipca 2008 roku, w raporcie firmy konsultingowej:
„Znalazł się tu także plan, co trzeba zrobić, aby faktycznie Via Baltica przebiegała przez Łomżę.

„„Do roku 2012 można wybudować odcinek trasy od Warszawy do Ostrowii Mazowieckiej.

W latach 2008-2010 należy przeprowadzić uzgodnienia zmiany przebiegu trasy korytarza z Unią Europejską i podjąć stosowne decyzje na szczeblu rządowym.

W latach 2010-2012 należy wprowadzić nowe odcinki tras do planów zagospodarowania przestrzennego i rozpocząć prace projektowe nad nowymi odcinkami. Przyjmując, że prace te zajmą (wraz z uzgodnieniami) ok. 4 lat w roku 2016 można będzie rozpocząć budowę tych odcinków i zakończyć inwestycję do roku 2018. Odcinki już uwzględnione w planach (Łomża – Szczuczyn i Suwałki Budzisko) powinny zostać zrealizowane do roku 2016.””
/.../
Jak dalej podaje wskazany portal: „ Krytyczne dla tego wariantu są odcinki Ostrów Maz.-Łomża, Szczuczyn – Ełk i Kalinowo-Suwałki. Biorąc pod uwagę uchwały samorządów lokalnych popierających analizowane przebiegi można liczyć na przyspieszenie procedur planistycznych, skrócenie procesu do 6 lat plus 2 sezony budowlane i oddanie całej trasy w roku 2016.” Tymczasem, jak podaje „Współczesna” 5 lipca 2008 roku "Region > Scott Wilson rekomenduje: Via Baltica przez Łomżę",:
"Eksperci podkreślili, że szczególnym przypadkiem jest obwodnica Augustowa, ponieważ ostateczna decyzja o jej przebiegu i przekroju powinna być dostosowana do wybranego wariantu.

Zwrócili też uwagę na fakt, że przy wyborze wariantu 42, rekomendowanego przez zespół autorski, konieczna będzie budowa trasy ekspresowej na odcinku Warszawa - Białystok (Białystok - Stare Jeżewo do roku 2020, Ostrołęka - Zambrów do roku 2030 i Zambrów-Stare Jeżewo po roku 2030)."
Abstrahujac od - jak należy założyć - nierealności przedstawionych terminów wybudowania trasy koncepcji, dodajmy koncepcji - wbrew ustaleniom unijnych ministru transportu z roku 1994 z Krety - odbierającej Via Baltica Augustowwowi i Białemustokowi - wypada zauważyć, iż z godnie z propozycją konsultingową

nie ma już mowy o wybudowaniu S 8 Warszawa – Białysotk do roku 2012( a następnie dalej drogi ekspresowej Białysotk - Augustów – Suwalki).
Jezeli podane wiadomosci są ścisłe, z raportu wynika oddanie pełnej trasy ekspresowej Warszawa –Białysotk do użytku dopiero po roku 2030 (bez terminu post quem),

a zatem z opóżnieniem 20 lat lub więcej.

BEZ KOMENTARZA
g
gość
Czy planuje sie zmianę przebiegu S 19 (kwestia połączenia Via Baltica oraz Via Carpatica)?Gość, sob., 10/25/2008 - 10:26 Dolina Rospudy i obwodnica
Jak można sadzić ewentualny brak połączenia Via Baltica i Via Carpatica w węzle białostockim oznaczałby probe otarcia mozliwości dokonywania - niezgodnych z usatleniami dokonanymi na Krecie w roku 1994 i nastepnymi ustaleniami ministrow tarsportu UE z roku 1997- zmian przebiegu TEN-T w regionie pólnocno-wschdonim.

Stąd ogromne znaczenie dla utrzymania Białegostoku jako głównego węzła łączącego Via Baltica (S 8) i Via Carpatica (S 19). To z kolei wiąze sie z utrzymaniem już zagwarantowanego przebiegu S 19.

Tymczasem dochodzą w tej sprawie ze strony obecnego rządu nie do końca jednorodne sygnały. Przedstawiaja ponizsze -jak sie wydaje -nastepujące cytaty (we fragmentach)

Cytat 1 (bez cześci znakow diakrytycznych)

"/.../Warszawa, dnia 31 marca 2008 r.
TA1-AK- 0701- 1162 /08
Pan
Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej
Szanowny Panie Marszałku,
W nawiązaniu do interpelacji Pana Posła Kazimierza Gwiazdowskiego z dnia 28 lutego 2008 r., przekazanej przy pismie z dnia 18 marca 2008 r., znak: SPS-023-2005/08,w sprawie budowy drogi ekspresowej S-19, uprzejmie przekazuje nastepujace informacje. /.../.

Biorac pod uwage powyzsze oraz zdajac sobie sprawe z istoty tej drogi dla rozwoju województw Polski wschodniej nalezy zauwazyc, iz w chwili obecnej nie przewiduje się zmian obowiazujacych aktów prawnych i dokumentów dotyczacych drogi ekspresowej S-19.Jednoczesnie nalezy podkreslic, iz stanowisko resortu infrastruktury w przedmiotowej sprawie jest kontynuacja stawiska prezentowanego wielokrotnie przez byłe Ministerstwo Transportu /..../”

Cytat drugi (bez cześci znakow diakrytycznych)
"/.../
Warszawa, dnia . 30 wrzesnia 2008 r.
TA-BGD-WP-MW-070-120/08
Pan
Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej
W odpowiedzi na pismo z dnia 29 sierpnia 2008 r., znak: SPS-023-4792/08, przy którym przekazano interpelacje Pani Poseł Grażyny Gesickiej, dotyczaca planów Rzadu w zakresie budowy drogi S 19, uprzejmie wyjaśniam.
/.../
Podniesc równiez nalezy, iz w Ministerstwie Infrastruktury trwaja prace, których celem jest zmiana przebiegu Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) na terytorium Polski, z uwzglednieniem drogi S-19 na odcinku: granica panstwa z Białorusia — Kuznica Białostocka — Białystok — Lublin — Rzeszów.Koniec cytatów"

Najpierw zatem mówiono o utrzymaniu dotychczasowe przebiegu trasy S 19, następnie wpisnao informacje o możliwej zmianie przebiegu S 19. Ewentualne dalsz epsotepwioaie w tejhs parwie wymaga zwiekszenego zainteresowania spolecznego.

Jka wsakzano powyżej, jak sadzić można bowiem, ewentualny brak połączenia Via Baltica i Via Carpatica w węzle białostockim oznaczałby probe otarcia możliwośc dokynywania - niezgodnych z usatleniami dokonanymi na Krecie w roku 1994 i nastepnymi ustaleniami ministrow tarsportu UE z roku 1997- zmian przebiegu TEN-T w regionie pólnocno-wschdonim.

Wydaje ise, iż w efekcie Augustow i Bialystok mogłyby zostac narazone na brak dostepu do odnowoczesnej infarstruktuy transportowej,w zglednie na ogromne przesuniecie w uzysklaniu dostepu do nich.
m
malatron
W dniu 25.10.2008 o 10:56, yeti napisał:

POPIERAM! ZIELONE LUDKI RATUJĄ ŚWIAT! ALE JAKIM KOSZTEM! I CZYJYM?ZIELONE BARANY!!!ZNAWCY EKOLOGII!


ludzi giną na drogach ale dla nich to nie jest argument za ścięciem kilkuset drzew.
m
malatron
- Jesteśmy na etapie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji - informuje rzecznik mazowieckich drogowców Małgorzata Tarnowska. - Co prawda zawsze ktoś się odwołuje: organizacje pozarządowe, społeczne, mieszkańcy, ale naszym decyzjom nadajemy rygor natychmiastowej wykonalności, więc jeśli nie uchyli go sąd, odwołania nie wstrzymują prac - rzeczniczka podkreśla, że jak na razie nie ma powodów, by tej części połączenia Białegostoku z Warszawą nie ukończyć w terminie, czyli do końca 2012 r.
g
gość
Czy planuje sie zmianę przebiegu S 19 (kwestia połączenia Via Baltica oraz Via Carpatica)?Gość, sob., 10/25/2008 - 10:26 Dolina Rospudy i obwodnica
Jak można sadzić ewentualny brak połączenia Via Baltica i Via Carpatica w węzle białostockim oznaczałby probe otarcia mozliwości dokonywania - niezgodnych z usatleniami dokonanymi na Krecie w roku 1994 i nastepnymi ustaleniami ministrow tarsportu UE z roku 1997- zmian przebiegu TEN-T w regionie pólnocno-wschdonim.

Stąd ogromne znaczenie dla utrzymania Białegostoku jako głównego węzła łączącego Via Baltica (S 8) i Via Carpatica (S 19). To z kolei wiąze sie z utrzymaniem już zagwarantowanego przebiegu S 19.

Tymczasem dochodzą w tej sprawie ze strony obecnego rządu nie do końca jednorodne sygnały. Przedstawiaja ponizsze -jak sie wydaje -nastepujące cytaty (we fragmentach)

Cytat 1 (bez cześci znakow diakrytycznych)

"/.../Warszawa, dnia 31 marca 2008 r.
TA1-AK- 0701- 1162 /08
Pan
Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej
Szanowny Panie Marszałku,
W nawiązaniu do interpelacji Pana Posła Kazimierza Gwiazdowskiego z dnia 28 lutego 2008 r., przekazanej przy pismie z dnia 18 marca 2008 r., znak: SPS-023-2005/08,w sprawie budowy drogi ekspresowej S-19, uprzejmie przekazuje nastepujace informacje. /.../.

Biorac pod uwage powyzsze oraz zdajac sobie sprawe z istoty tej drogi dla rozwoju województw Polski wschodniej nalezy zauwazyc, iz w chwili obecnej nie przewiduje się zmian obowiazujacych aktów prawnych i dokumentów dotyczacych drogi ekspresowej S-19.
Jednoczesnie nalezy podkreslic, iz stanowisko resortu infrastruktury w przedmiotowej sprawie jest kontynuacja stawiska prezentowanego wielokrotnie przez byłe Ministerstwo Transportu /..../”

Cytat drugi (bez cześci znakow diakrytycznych)
"/.../
Warszawa, dnia . 30 wrzesnia 2008 r.
TA-BGD-WP-MW-070-120/08
Pan
Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej
W odpowiedzi na pismo z dnia 29 sierpnia 2008 r., znak: SPS-023-4792/08, przy którym przekazano interpelacje Pani Poseł Grażyny Gesickiej, dotyczaca planów Rzadu w zakresie budowy drogi S 19, uprzejmie wyjaśniam.
/.../
Podniesc równiez nalezy, iz w Ministerstwie Infrastruktury trwaja prace, których celem jest zmiana przebiegu Transeuropejskiej Sieci Transportowej (TEN-T) na terytorium Polski, z uwzglednieniem drogi S-19 na odcinku: granica panstwa z Białorusia — Kuznica Białostocka — Białystok — Lublin — Rzeszów.
Koniec cytatów"

Najpierw zatem mówiono o utrzymaniu dotychczasowe przebiegu trasy S 19, następnie wpisnao informacje o możliwej zmianie przebiegu S 19. Ewentualne dalsz epsotepwioaie w tejhs parwie wymaga zwiekszenego zainteresowania spolecznego.

Jka wsakzano powyżej, jak sadzić można bowiem, ewentualny brak połączenia Via Baltica i Via Carpatica w węzle białostockim oznaczałby probe otarcia możliwośc dokynywania - niezgodnych z usatleniami dokonanymi na Krecie w roku 1994 i nastepnymi ustaleniami ministrow tarsportu UE z roku 1997- zmian przebiegu TEN-T w regionie pólnocno-wschdonim.

Wydaje ise, iż w efekcie Augustow i Bialystok mogłyby zostac narazone na brak dostepu do odnowoczesnej infarstruktuy transportowej,w zglednie na ogromne przesuniecie w uzysklaniu dostepu do nich.
y
yeti
W dniu 24.10.2008 o 14:56, Gość napisał:

T o w s z y s t k o p r e z E K O F A S Z Y S T Ó WDalej im pobłażajcie, dawajcie pieniądze i ustawy, a zobaczycie, do czego doprowadzą! Życie człowieka będzie mniej warte niż drzewa czy zwierzęcia.Nie dajmy się tym głośnym dyletantom! Słuchajmy prawdziwych znawców przyrody!Nie wierzcie w bajki o zmianach klimatu spowodowanych przez człowieka!


POPIERAM! ZIELONE LUDKI RATUJĄ ŚWIAT! ALE JAKIM KOSZTEM! I CZYJYM?ZIELONE BARANY!!!ZNAWCY EKOLOGII!
m
monika
W dniu 24.10.2008 o 10:01, PO CO napisał:

a jeszcze miało być lotnisko, szybka kolej, wyższe zarobki , więcej miejsc pracy:)))))



"Wybudujemy nowoczesną sieć autostrad,dróg ekspresowych,mostów i obwodnic."
Zobowiązania PO - Polska zasługuje na CUD gospodarczy !
To jeden z punktów,cieszycie się ? Emeryci też radośni,że wzrosły wam emerytury ?
Jak wprowadzą €uro to jeszcze wzrosną. O wzroście gospodarczym,płacach dla budżetówki nie wspomnę,bo tam macie już raj
i cud gospodarczy.

NA STANOWISKA WLAZŁA ELITA Z WIOSEK. I TO DLA NICH JEST CUD. ONI TEGO NIE OBIECALI NAM TYLKO SOBIE, ŻE CUDEM DOSTANĄ SIĘ
NA STOŁKI.
JA DOSTAŁAM JAKO RENCISTKA 16 ZŁ PODWYŻKI, A MIESZKANIE ZDROŻALO O 30 ZŁ. A PAN PREZYDENT I JEGO ZASTĘPCY DOSTALI 30 KROTNIE WIECEJ PODWYŻKI NIŻ JA. NO I M A M Y C U D W W Y D A N I U P O ALE DLA SIEBIE.
G
Gość
To zemsta PO na regionie wiernym PiS-owi!
Głosujcie dalej na PO, a wszystkich nas oszukają i sprzedadzą!
s
scriba
W dniu 24.10.2008 o 10:16, patrzący napisał:

dopiero po roku 2030 (bez terminu post quem)


Ante quem!
G
Gość
T o w s z y s t k o p r e z E K O F A S Z Y S T Ó W!!!

Dalej im pobłażajcie, dawajcie pieniądze i ustawy, a zobaczycie, do czego doprowadzą! Życie człowieka będzie mniej warte niż drzewa czy zwierzęcia.

Nie dajmy się tym głośnym dyletantom! Słuchajmy prawdziwych znawców przyrody!

Nie wierzcie w bajki o zmianach klimatu spowodowanych przez człowieka!
h
hahaha
"Wybudujemy nowoczesną sieć autostrad,dróg ekspresowych,mostów i obwodnic."
Zobowiązania PO - Polska zasługuje na CUD gospodarczy !
To jeden z punktów,cieszycie się ? Emeryci też radośni,że wzrosły wam emerytury ?
Jak wprowadzą €uro to jeszcze wzrosną. O wzroście gospodarczym,płacach dla budżetówki nie wspomnę,bo tam macie już raj
i cud gospodarczy.
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna