Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

S19: Haćki - Bielsk Podlaski. Rozpoczęto realizację obiektów mostowych. Zobacz postępy prac na podlaskim odcinku Via Carpatia

OPRAC.:
Tomasz Dworzańczyk
Tomasz Dworzańczyk
Podlaski odcinek Via Carpatia - tak wyglądają postępy prac przy budowie
Podlaski odcinek Via Carpatia - tak wyglądają postępy prac przy budowie Budimex
Nabiera tempa budowa fragmentu przyszłej drogi ekspresowej S19 na odcinku Haćki – Bielsk Podlaski Zachód (z węzłem) oraz odcinka drogi krajowej nr 66, która zostanie przebudowana w zakresie umożliwiającym skomunikowanie z drogą ekspresową. Wykonawca - Budimex rozpoczął realizację obiektów mostowych.

Podlaski odcinek Via Carpatia. To S19 Haćki - Bielsk Podlaski

To kolejny odcinek międzynarodowej drogi Via Carpatia, a pierwszy w województwie podlaskim, realizowany przez Budimex. Wartość kontraktu wynosi ok. 326 mln zł brutto. W ostatnich dniach wylano tam już m.in. pierwsze fundamenty oraz podpory obiektów mostowych.

Poza zaprojektowaniem i budową drogi ekspresowej S19 o długości 9 km oraz drogi krajowej nr 66 o długości 2,16 km wykonane będzie połączenie istniejącej drogi krajowej nr 19 poprzez wybudowanie łącznic oraz ronda. Te ostatnie zostanie zlokalizowane przed wjazdem do Bielska Podlaskiego od strony Białegostoku.

W zakres robót drogowych wchodzi również budowa Węzła „Bielsk Podlaski Północ" z łącznicami, Węzła „Bielsk Podlaski Zachód" z dwoma średnimi rondami, stanowiącymi elementy węzła oraz skrzyżowania typu czterowlotowe rondo średnie, łączące projektowane przełożenie DK66 z istniejącą drogą krajową 66.

Powstanie siedem wiaduktów i przepustów

Łącznie w ramach inwestycji ma także powstać siedem wiaduktów, siedem przepustów ekologicznych i dwa przejścia dla zwierząt. Oprócz wymienionych prac, inwestycja będzie obejmowała wykonanie Obwodu Drogowego na Węźle „Bielsk Podlaski Zachód” wraz z m.in.

  • budynkami,
  • parkingiem,
  • magazynem soli.

Jesteśmy zdeterminowani, by zrealizować ten projekt zgodnie z najwyższymi standardami. Pojawiły się już pierwsze podpory i fundamenty obiektów mostowych, a roboty mostowe w kolejnych dniach będą systematycznie postępowały. S19 to istotny fragment Via Carpatia, a co za tym idzie, wielkie ułatwienie komunikacyjne i ważna trasa zarówno z lokalnej, jak i międzynarodowej perspektywy. Cieszymy się, że nasze know-how i kompetencje infrastrukturalne mogą być wykorzystywane w tak istotnych projektach – mówi Robert Gromala, Dyrektor Kontraktu w Budimex SA.

Budowa S19 Haćki - Bielsk Podlaski. Jak wyglądają postępy prac?

Obecnie trwające prace związane są z

  • realizacją wzmocnień,
  • wykonaniem wykopów oraz nasypów,
  • przebudową kolizji elektrycznych, wodociągowych, sanitarnych, teletechnicznych, gazowych.

W ramach realizacji zadania do wykonania będzie ok. 410 tys. m3 wykopów, 590 tys. m3 nasypów, 30 tys. m3 wymian, co daje ponad 1 mln m3 robót ziemnych.

Przy robotach bitumicznych zostanie zużytych ponad 175 tys. ton mas bitumicznych. Całość drogi ekspresowej S19 ma być częścią międzynarodowego połączenia drogowego Via Carpatia łączącego Europę Północną i Południową. Ma ona liczyć 570 km długości i będzie przebiegać od przejścia granicznego z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej do granicy ze Słowacją w Barwinku.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna