Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Senior z powiatu suwalskiego uwierzył w porady fałszywego doradcy finansowego. Wziął kredyt i stracił 170 tysięcy złotych

Red.
Kolejne oszustwo internetowe w regionie. Senior z powiatu suwalskiego stracił oszczędności życia.
Kolejne oszustwo internetowe w regionie. Senior z powiatu suwalskiego stracił oszczędności życia. Freepik
Kolejne i zapewne nie ostatnie oszustwo internetowe w regionie. Tym razem ofiarą straty ogromnej sumy pieniędzy stał się senior z powiatu suwalskiego. Mężczyzna, na prośbę rzekomego doradcy finansowego, zainstalował na swoim laptopie aplikację do zdalnej obsługi urządzenia. Kiedy się na niej zalogował, dał oszustom dostęp do swojej bankowości elektronicznej. W konsekwencji stracił 170 tysięcy złotych.

Kolejne oszustwo internetowe w regionie. Mężczyzna stracił 170 tysięcy złotych

Mieszkaniec powiatu suwalskiego poinformował policjantów o tym, że padł ofiarą oszustów, a konsekwencją nieuczciwości była strata 170 tysięcy złotych. Senior powiedział, że na jego telefon komórkowy zadzwoniła kobieta podająca się za doradcę finansowego.

Rozmówczyni twierdziła, że doradzi mężczyźnie jak zarobić pieniądze, inwestując miedzy innymi w kryptowaluty. Aby ułatwić komunikację, pokrzywdzony miał zainstalować aplikację, umożliwiającą zdalne sterowanie swojego laptopa. Senior, przy pomocy dzwoniącej kobiety, zainstalował wskazaną przez oszustów aplikację. Następnie zalogował się na swoje konto, dając oszustom do niego dostęp - czytamy w informacji prasowej na stronie KMP Suwałki.

CZYTAJ TEŻ: Trzy osoby oskarżone ws. oszustw podatkowych. Zamieszana firma z Białegostoku. Skarb Państwa mógł stracić ponad 2 mln zł

Oszukany senior wziął też kredyt. Wyłudzili pieniądze "na zdalny pulpit"

Dodatkowo rzekomy doradca finansowy przekonał mężczyznę do wzięcia szybkiej pożyczki, w celu inwestowania. Za kilka dni zadzwonił telefon, tym razem męski głos poprosił seniora, aby sprawdził czy wpłynęła już wnioskowana pożyczka. Po zalogowaniu się na konto, senior zdziwił się wysokością przelewu.

Fałszywy doradca zapewniał go, że dzięki tak dużej inwestycji, jego zysk będzie duży i szybki. ,,Doradcy'' kilkakrotnie dzwonili jeszcze do mężczyzny i wykonywali różne operacje na jego koncie. Podczas wykonywania przelewu międzynarodowego bank zablokował operację. Senior zadzwonił wtedy do swojego banku, aby to wyjaśnić.

W trakcie rozmowy z pracownikiem przyznał, że ma zainstalowaną aplikację do zdalnej obsługi laptopa. Wówczas dowiedział się, że padł ofiarą oszustwa i o wszystkim powiadomił policjantów. W sumie mężczyzna stracił 170 tysięcy złotych.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna