Cztery pasy do Łomży

(PO)
Drogowcy remontują drogę krajową nr 61
Drogowcy remontują drogę krajową nr 61
Ostrołęka. Trwa remont ulic Mostowej i Traugutta, czyli fragmentu przebiegającej przez Ostrołękę drogi krajowej 61. A tymczasem miasto już planuje kolejne inwestycje na tej trasie.

Urząd Miasta złożył do Centrum Unijnych Projektów Transportowych wniosek o rozbudowę i modernizację drogi krajowej nr 61. Ostrołęka chce wydać na to prawie 50 milionów złotych - poinformował UM w Ostrołęce.

Projekt zakłada całkowitą przebudowę ulic: Mostowej, Traugutta i I Armii Wojska Polskiego.

W jego skład wchodzą więc prowadzone obecnie prace związane z modernizacją ulicy Mostowej i Traugutta.

Dla ostrołęczan i wszystkich przejeżdżających przez nasze miasto ruchliwą "krajówką" bardziej interesujące są plany modernizacji ulicy I Armii Wojska Polskiego. Zakładają one powstanie dwupasmowej jezdni od skrzyżowania ulic Witosa i Traugutta w kierunku Łomży - aż do ulicy Energetycznej.

Trasa zostanie gruntownie przebudowana. Wzdłuż powstaną nowe ciągi chodników i ścieżek rowerowych.

Projekt zakłada też przebudowanie istniejącej dziś w ciągu jezdni infrastruktury technicznej, kanalizacji i oświetlenia. Zmodernizowane mają zostać istniejące skrzyżowania, zatoki postojowe i pozostałe elementy związane z poprawą stanu drogi i usunięciem niedogodności dla położonych w sąsiedztwie posesji.

Najważniejsze jest jednak, że wraz z powstaniem dwupasmówki znikną liczne na tej trasie wysepki przed zjazdami, złośliwie przez ostrołęckich kierowców nazywane "przekleństwem Czartoryskiego" (to za kadencji Arkadiusza Czartoryskiego jako prezydenta Ostrołęki one powstały - przyp. red.).

Miasto liczy na dofinansowanie całej inwestycji w wysokości 85 procent. Remont ulicy I AWP rozpocząć się może najwcześniej w przyszłym roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 3

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

O
Ostry
GDDKiA robi od lat takie "numery" na Podlasiu
O
Ostry
I o to chodzi! Ważne, by pokazać, że cokolwiek się robi. A czy z sensem? A po co sens?
Likwidujemy wysepki, by upłynnić ruch i zwiększyć przepustowość. Budujemy wysepki, by zwolnić prędkość i zwiększyć bezpieczeństwo. Argument znajdzie się zawsze. Grunt, to dobry piar i równy rachunek na kontach zwycięzców przetargów...
T
Tomek
Nic z tego nie rozumiem. W Ostrołęce "znikną liczne na tej trasie wysepki przed zjazdami" - zmora kierowców. Natomiast w Augustowie znikają dwupasmowe odcinki i powstają wszędzie wysepki. Również na krajówce, więc zupełnie mnie to rozbraja. W jednym mieście likwidują wysepki, bo lepiej. W drugim robią, bo też lepiej. Chyba chodzi byle by grzebać coś w jezdni i wydać pieniądze. Chcą wysepek - proszę, są. Nie chcą? Nie ma problemu! Podatnik zapłaci. A dróg jak nie ma tak nie ma.
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna
Dodaj ogłoszenie