KATASTROFA KOLEJOWA SZCZEKOCINY. Przyczyny tragedii [WIDEO, FOTO]

slaska.policja.gov.pl
Katastrofa kolejowa Szczekociny. Jutro odbędą się pogrzeby ofiar
Katastrofa kolejowa Szczekociny. Jutro odbędą się pogrzeby ofiar slaska.policja.gov.pl
Podsumowanie.
Poszkodowani i ich rodziny mogą ubiegać się odszkodowania od przewoźników, czyli spółek Przewozy Regionalne i PKP Intercity.

Katastrofa kolejowa Szczekociny. W piątek będą pogrzeby kolejarzy, którzy zginęli w katastrofie

W wyniku sobotniej katastrofy zginęło 16 osób, kilkadziesiąt trafiło do szpitali. Obecnie pod opieka lekarzy znajduje się około 40 osób. Przebywają oni w 15 szpitalach na terenie województw: śląskiego, małopolskiego i świętokrzyskiego.



Trzech pacjentów leżących w szpitalu w Zawierciu jest w poważnym, podobnie osób, która trafiła do szpitala w Czerwonej Górze. Lista ich obrażeń jest bardzo długa są to m.in. złamania kończyn górnych i dolnych, złamania kręgosłupa, miednicy czy urazy twarzoczaszki a także obrażenia wewnętrzne.



Prokuratura winą za zderzenie się pociągów pasażerskich obarcza dyżurnego ruchu w Starzynach. Został on zatrzymany i usłyszał już zarzuty. Grozi mu do 8 lat więzienia. zatrzymany został także drugi dyżurny, ale ten zarzutów nie usłyszał.



Jak pisze Fakt do tragedii doprowadził a seria wydarzeń. W Starzynach nie zadziałało urządzenie odpowiedzialne za przestawienie zwrotnicy. Dyżurny mógł ja przestawić ręcznie lecz nie wiadomo czemu tego nie zrobił. W Sprowej z kolei zepsuł się semafor.



Dyspozytorzy wiedzieli o tych problemach, ale nic z tym nie zrobili. Z zapisu komputera wynika, że dyżurny ze Starzyn miał jedynie kilka minut na skierowanie pociągu InterRegio na właściwy prawy tor. Wiedział, że naprawa zwrotnicy spowodowałaby opóźnienie pociągu, więc postanowił puścić pociąg lewym torem. W tym samym momencie dyżurna ze Sprowy na ten sam to puściła pociąg TLK, gdy zorientowała się, że semafor jest zepsuty użyła sygnału zastępczego.



Oboje dyżurnych nie wiedziało o tym, że jednym torem jadą dwa pociągi. Skutki były tragiczne. Zderzenie było tak silne, że wagony zgniotły się jak puszki. Przez kilka godzin, najpierw okoliczni mieszkańcy później strażacy wydobywali rannych pasażerów spod kilku ton zgniecionego żelaza.
Prokuratura jeszcze nie przesłuchała dyżurnego ze Starzyn, mężczyzna jest jeszcze w szoku.

KATASTROFA KOLEJOWA SZCZEKOCINY. Ranni nadal w szpitalu [FOTO, WIDEO]

W piątek odbędą się pogrzeby kolejarzy, którzy zginęli w katastrofie.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Odnośnie komentarza że kobiety nie mogą pracować na urzadzeniach mechanicznych , piszę jak to się ma na kolei. Jest to prawda po części, że normy dzwigania są przekroczone i dlatego jest tendencja do zatrudniania na urządzenia mechaniczne mężczyzn. Problem polega na tym że kobiet zatrudnionych w prowadzeniu ruchu pociągów jest ponad 60% , a za te pieniądze , taką odpowiedzialność, obciążenie psycho-fizyczne , trudność z dojechaniem do posterunku na którym się pracuje itd.. panowie nie garnią się do pracy na kolei. Aby wymienić stare urządzenia mechaniczne na nowe przekażnikowe, kolei na chwilę obecną nie stać , gdyż są to ogromne pieniądze. W stosunku do powyższego kolej ma odstępstwo i może kobiety zatrudniać jeżeli panie na te warunki się zgadzaja. A zgadzają się, bo co? będą do pracy dojeżdżać 60 km to tam są urzadzenia przekażnikowe. Wykonuję pracę w charakterze dużurnego ruchu , pracuję na urządzeniach mechanicznych i jestem kobietą.

M
MAŁWE

Jak zwykle wszystko pokręcone po polsku.Pokaz dyzurnej ruchu w Gdańsku to farsa kobietą nie wolno pracować na urządzeniach mechanicznych przekraczają normy dzwigania. Semafory obsługiwane dzwignią ,to pewnie jeszcze semafory kształtowe wszystkie te urządzenia to prehistoria. Musiały pewnie podpisać papierek ,że pracują na własną odpowiedzialność.Druga sprawa to jak podaje telewizja -dróżnik przejazdowy miał przełozyć zwrotnicę w wymagane położenie.Pytanie -od kiedy dróżnik przejazdowy bierze udział w ułożeniu drogi przebiegu.Oczywiście obowiązków pracownikom się stale dokłada i podczas usterek ,kiedy prowadzone są prace torowe następuje przeciążenie pracą .Od ludzi wymaga się rzeczy nie możliwych.Bardzo ciekawe jaki był grafik na dany miesiąc i czy organizm ISDR nadążył się regenerować odpowiednio przed podjęciem następnej służby.Niestety człowiek wraz z wiekiem szybciej się męczy i potrzebuje więcej czasu na odpoczynek.Gdzie na PKP jest ergonomia ? nie ma jej i nigdy nie było. Uciążliwosci się nie zmiejsza, a wręcz przeciwnie zwiększa.Chociaż wiek pracowników wymaga odciążenia i przejścia na wcześniejsze emerytury.Na PKP było żle ,jest żle i będzie jeszcze gorzej.Niestety w polskiej rzeczywistości dopiero kiedy coś się stanie to robi się wielki szum ,który ucichnie po innej katastrofie drogowej lub lotniczej.

G
Gość

Takie same lub podobne do tych ze Smoleńska : w zmowie zabili.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3