Przebudowa DK66 Bielsk Podlaski - Połowce. Pierwszy 4-kilometrowy odcinek jest już oddany do użytku (zdjęcia)

mac na podst. GDDKiA
Cały 33-kilometrowy odcinek ma być gotowy w końcu 2020 roku, jednak pierwszy, prawie 4-kilometrowy fragment drogi jest już udostępniony kierowcom.
Cały 33-kilometrowy odcinek ma być gotowy w końcu 2020 roku, jednak pierwszy, prawie 4-kilometrowy fragment drogi jest już udostępniony kierowcom. GDDKiA
Cały 33-kilometrowy odcinek ma być gotowy w końcu 2020 roku, jednak pierwszy, prawie 4-kilometrowy fragment drogi jest już udostępniony kierowcom.

Rozbudowa oddanych właśnie do użytku odcinków ruszyła odpowiednio: w kwietniu (Suchowolce – Kleszczele, dł. 2,6 km) i maju (Suchowolce, dł. 1,1 km) bieżącego roku. Zakres prac był szeroki – od wzmocnienia drogi do nośności 11,5 tony na oś i wybudowania nowej nawierzchni, po budowę ciągu pieszo-rowerowego na całej długości, zatok autobusowych a także pasa do skrętu w lewo (skrzyżowanie) i oświetlenia w Suchowolcach. Oba zadania kosztowały w sumie (wartość kontraktów budowlanych) - 29,06 mln. zł.

  • Modernizacja DK66 Bielsk – Połowce postępuje zgodnie z planem. Pierwsze 3,7 km już gotowe.
  • Całe zadanie zostanie zakończone za rok, w listopadzie 2020.

Zrealizowane odcinki są jedynie małym fragmentem gruntownej modernizacji 33 kilometrów drogi krajowej nr 66 od Bielska Podlaskiego, aż do miejscowości Połowce. Całe zadanie realizowane jest w systemie „Projektuj i buduj” i podzielone na 5 części: Bielsk Podlaski - Podbiele, Podbiele – Suchowolce, zrealizowane właśnie „Przejście przez Suchowolce” i odc. Suchowolce – Kleszczele, oraz odc. Kleszczele – Połowce. Budowane odcinki będą oddawane do użytku w październiku i listopadzie przyszłego roku (2020).

Docelowo, cały fragment DK66 od Bielska Podlaskiego do miejscowości Połowce o łącznej długości 33,3 km zyska wzmocnioną konstrukcję jezdni przystosowaną do nośności 11,5 tony na oś, nową nawierzchnię, na skrzyżowaniach zostaną wybudowane pasy do skrętu w lewo, a obok głównej drogi powstaną jezdnie dodatkowe (drogi serwisowe) obsługujące ruch lokalny. Będą też ścieżki rowerowe lub tzw. ciągi pieszo – rowerowe. Do tego wykonane zostanie to wszystko, na co rzadko zwraca się uwagę - budowa odwodnienia jezdni, budowa kanałów technologicznych, czy oświetlenia części skrzyżowań.

Polacy łysieją. Coraz większy problem młodych mężczyzn.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie