Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ruszyła budowa pierwszej w regionie drogi ekspresowej!

Katarzyna Patalan-Brzostowska
Trwa wycinka drzew w planowanym pasie drogowym obwodnicy. Pod budowę drogi ściętych zostanie ok. 20 tys. drzew, wyburzonych zostanie 14 budynków mieszkalnych i 21 gospodarczych.
Trwa wycinka drzew w planowanym pasie drogowym obwodnicy. Pod budowę drogi ściętych zostanie ok. 20 tys. drzew, wyburzonych zostanie 14 budynków mieszkalnych i 21 gospodarczych.
- Do połowy stycznia powinniśmy zakończyć wycinkę drzew.

Zburzyliśmy już pierwsze budynki, z resztą czekamy na firmę, która zajmie się zdjęciem eternitu z pozostałych - tłumaczy Rafał Mirończuk, kierownik budowy z Bilfinger Berger, która buduje obwodnicę Zambrowa i Wiśniewa.

Jeżeli pogoda nie pokrzyżuje planów drogowcom, to z końcem stycznia na plac budowy wjedzie ciężki sprzęt.

Pierwsza w województwie

Obwodnica Zambrowa i Wiśniewa to pierwsza w województwie podlaskim oddana do realizacji droga ekspresowa. Podpisana 9 listopada br. umowa między Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku a wykonawcą zakłada, że budowa długo wyczekiwanej przez mieszkańców Zambrowa drogi potrwa 22 miesiące.

- Nareszcie - przyznaje z ulgą pani Jadwiga, która mieszka przy ul. Ostrowskiej w Zambrowie. - Tiry od lat ostro dają nam się we znaki. Jeździ ich tyle, że mieszkanie przy tej drodze stało się dla nas bardzo uciążliwe.

Inni mieszkańcy Zambrowa zapytani o potrzebę budowy obwodnicy zwracali uwagę przede wszystkim na uciążliwość dużego natężenia ruchu tranzytowego oraz liczne wypadki na ulicach.

- Ciężarówki jadą przez samo centrum miasta. Niby światła ułatwiają przejście, ale to wciąż nie daje nam wystarczającego poczucia bezpieczeństwa - mówi spotkany w parku emeryt z Zambrowa.

35 mln za grunty

Przypomnijmy, że obwodnica będzie miała 11,1 km długości w ciągu drogi ekspresowej S8 Wyszków - Białystok. Droga ominie od północy Zambrów i od południa Wiśniewo. Wybudowana zostanie w standardzie dwóch jezdni po dwa pasy ruchu każda, z pasem dzielącym i pasami awaryjnymi. Zaprojektowane są na niej dwa bezkolizyjne skrzyżowania.

- Przebudowana zostanie także na odcinku 4,7 kilometra droga krajowa nr 63 Zambrów - Łomża, łącząca się z planowaną drogą ekspresową - dodaje Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału GDDKiA.

Więcej w jutrzejszym, papierowym wydaniu łomżyńskiej Gazety Współczesnej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna