Sprawdzą, czy droga nie zaszła za daleko

Helena Wysocka [email protected]
Drogowcy budują wiadukt nad ulicą Rajgrodzką w Augustowie. Wszystko przebiega zgodnie z planem - zapewniają
Drogowcy budują wiadukt nad ulicą Rajgrodzką w Augustowie. Wszystko przebiega zgodnie z planem - zapewniają I.Poczobut
Augustów. Specjalna, powołana przez ministra infrastruktury, komisja sprawdzi, czy drogowcy, budując augustowską obwodnicę, wykonują prace zgodnie z planem.

Tymczasem augustowia-nie wystosowali wczoraj petycję do premiera z prośbą o poparcie inwestycji. Zapowiadają też, że jeśli prace zostaną wstrzymane, zablokują miasto. Natomiast Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie udziela żadnych informacji.

Poszli za daleko
Obwodnica jest aktualnie budowana tylko od strony południowej, czyli Białegostoku. Firma pracuje nad wiaduktem na ulicy Rajgrodzkiej. Za kilka tygodni zamierza prace przerwać. Tymczasem wczoraj ministerstwo środowiska, ustami swojego rzecznika Elżbiety Struckiej, wyraziło zaniepokojenie, czy drogowcy nie posunęli się zbyt daleko.

- Miała być budowana część bezkolizyjna, czyli taka, która pokrywa się dla wszystkich trzech, wskazanych podczas debaty przy okrągłym stole, wariantów - mówiła Strucka. - Tymczasem z naszych informacji wynika, że drogowcy przekroczyli tę linię. W takiej sytuacji może się okazać, że część wybudowanej drogi będzie nieprzydatna, co oznacza niepotrzebnie wydane pieniądze.

Sygnały dotyczące nieprawidłowości przy budowie dotarły też do prof. Andrzeja Karaszewskiego, który był mediatorem w trakcie debaty nad przebiegiem obwodnicy.

- Z moich, niepotwierdzonych informacji wynika, że wykonano o dwa kilometry więcej, niż było można - mówi. - Ale zaczekajmy do zakończenia prac komisji, która na miejscu sprawdzi, co tam się dzieje. Niepokoi mnie jednak to, że prace wciąż są prowadzone.

Niepotrzebne emocje
Leszek Cieślik, augustowski poseł, ma odmienne zdanie.

- Byłem obserwatorem okrągłego stołu i wiem, że żadne ustalenia nie zostały naruszone - mówi. - Węzeł, na którym firma teraz pracuje, jest potrzebny dla wszystkich wariantów. Umożliwia bowiem dojazd do stoczni Ślepsk. Gdyby tak nie było, obwodnica nie spełniałaby swojej roli. Ciężarówki jadące do stoczni musiałyby przejeżdżać przez miasto.

Zdaniem Cieślika, to dobrze, że komisja zbada inwestycję: - Będziemy mieć tę sprawę w końcu wyjaśnioną. Emocje bowiem są nam niepotrzebne.

Bardziej nerwowo niż poseł zareagowali augustowianie. Społeczny komitet ds. budowy drogi wystosował wczoraj apel do ministra środowiska i infrastruktury, aby nie blokować inwestycji. Bogdan Dyjuk, szef komitetu, podkreślił, że taka decyzja mogłaby wywołać niepotrzebne reakcje społeczeństwa. Augustowianie są bowiem tak zdeterminowani, że już teraz chcą blokować drogi w mieście.

- I to do skutku, aż zapadnie prawomocna decyzja - zapowiadają.

O złych nastrojach społecznych poinformował centralne władze również burmistrz miasta Kazimierz Kożuchowski.

Na co czekamy?
Jak informowaliśmy, w wyniku obrad okrągłego stołu, przy którym zasiedli drogowcy, ekolodzy i przedstawiciele rządu, wskazano trzy różne warianty przebiegu obwodnicy - obecnie realizowaną, czyli przez Rospudę, Chodorki oraz Raczki. Teraz, na zlecenie GDDKiA wyłoniona w drodze przetargu firma wskaże, która trasa jest najlepsza. Decyzji w tej sprawie należy spodziewać się w końcu roku. Do tej pory budowa drogi pochłonęła ok. 190 mln zł.

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

V
VOX
W dniu 19.07.2008 o 15:39, ~Jozin z Bazin~ napisał:

A ty kultury się naucz i gramatyki, gamoniu.Widać z tego kalendarium, że gdyby nie twój poplecznik Zieliński z PiS-u to obwodnica już byłaby dawno wybudowana.



Uwagi co do mojej gramatyki,przyjmuje z pokora,jako że zdaję sobie sprawę z tego, że daleko mi do kompetencji językowych prof. Miodka. NIe uwazam jednakże, bym był w tej dziedzinie ostatnim gamoniem i zamiast epitetów wolałbym aby językoznawca z Bazin wytknął mi gdzie - konkretnie, uchybiłem zasadom pisowni. Co do kultury, to mogę przyjąć uwagi jedynie od osób prezentujących prawdziwy Wersal w swoim zachowaniu,języku i relacjach z innymi. Jesli brak kultury "wytyka" mi /w obcesowej zreszta formie/ "człowiek z bagien", to kwituję tą "wycieczkę" z usmiechem politowania.Co do poplecznictwa pana Zielińskiego z PIS-u, to dowodzisz - szanowny "Jozinie Z Bazin", że zawodzi cię nawet twoja własna intuicja. Poglądy, i mentalność sytuują mnie akurat na antypodach poglądów i mentalności pana posła. No i na koniec - niesmiała prośba: może by tak ad rem,czyli do rzeczy - "Jozin...". Ja wiem, że brak racjonalnych argumentów najłatwiej zastapić epitetami i "wycieczkami" ad personam, ale to nie jest polemika zbyt wysokich lotów. Czekam na rzeczowe,merytoryczne argumenty.
~Jozin z Bazin~
W dniu 19.07.2008 o 13:16, VOX napisał:

Nie mieszaj ludziom w głowach - "suwalszczak". Zamieściłem ci powyzej fragment kalendarium wydarzeń z roku 2007, dot. spornej kwestii obwodnicy. Nie znam innych rozstrzygnięc sądowych,które zapadłyby po tej dacie,a były korzystne dla zwolenników budowy przez doline Rospudy.



A ty kultury się naucz i gramatyki, gamoniu.

Widać z tego kalendarium, że gdyby nie twój poplecznik Zieliński z PiS-u to obwodnica już byłaby dawno wybudowana.
V
VOX
" Kalendarium wydarzeń 2007

2008
2006
2005 - 2003
2002 - 1986
___________

2007

10 grudnia. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił decyzję ministra środowiska dotyczącą środowiskowych warunków zgody na budowę obwodnicy Augustowa przez dolinę Rospudy. Uprawomocnienie się wyroku oznacza, że procedura środowiskowa odnośnie obwodnicy musi zacząć się od nowa, a inwestor musi ponownie złożyć wniosek dotyczący jej budowy. <<więcej>> "

Nie mieszaj ludziom w głowach - "suwalszczak". Zamieściłem ci powyzej fragment kalendarium wydarzeń z roku 2007, dot. spornej kwestii obwodnicy. Nie znam innych rozstrzygnięc sądowych,które zapadłyby po tej dacie,a były korzystne dla zwolenników budowy przez doline Rospudy.
s
suwalczak
W dniu 17.07.2008 o 16:53, ferpley napisał:

A ciebie kto wynajmuje. Jakie tobie szczytne hasła przyświecają.Wyrocznio "hurtowo" oceniasz wszystko. Kogo to obchodzi? ekolodzy upominali sie o polepszenie losu pieszych w Augustowie i 12 lat o wyznaczenie przebiegu obwodnicy nie kolidującej z przyrodą i nie narażającej pastwo na zbędne wydatki na drogie budowanie na torfowisku. Gdzie wtedy byleś WAŚĆ.Co byleś wynajęty do dowalania ekologom. Ciemnogrodzian ski pismaku.


O czym ty bredzisz facet ? Ekoterroryści od 12 lat starają się o inny przebieg obwodnicy nie kolidującej z przyrodą i nie narażającej pastwo na zbędne wydatki na drogie budowanie na torfowisku ? Otóż do września 2003 tj. do momentu wydania prawomocnej decyzji ws. budowy obwodnicy Augustowa przez wojewodę Strzalińskiego wszystkie protesty ekoterrorystów zostały oddalone przez POLSKIE Sądy. Dopiero działania nieudacznika posła z Suwałk Zieliniaka doprowadziły do ponownego dopuszczenia do sporu ekoterrorystów !!!
~Jozin z Bazin~
W dniu 17.07.2008 o 16:53, ferpley napisał:

A ciebie kto wynajmuje. Jakie tobie szczytne hasła przyświecają.Wyrocznio "hurtowo" oceniasz wszystko. Kogo to obchodzi? ekolodzy upominali sie o polepszenie losu pieszych w Augustowie i 12 lat o wyznaczenie przebiegu obwodnicy nie kolidującej z przyrodą i nie narażającej pastwo na zbędne wydatki na drogie budowanie na torfowisku. Gdzie wtedy byleś WAŚĆ.Co byleś wynajęty do dowalania ekologom. Ciemnogrodzian ski pismaku.



Nikt tutaj nie lubi PiS-u, a zwłaszcza pana posła Zielińskiego, przez którego cały ten cyrk z wieszaniem się na drzewach pseudo-ekologów zaczął.

Tak naprawdę w całej tej wojnie o dolinę Rospudy i obwodnicę Augustowa nie chodzi o ochronę przyrody i życia mieszkańców Augustowa, a tylko o politykę.

Twój post tylko potwierdza, że niektórzy nie potrafią myśleć w kategoriach niepolitycznych.
G
Gość
W dniu 17.07.2008 o 16:53, ferpley napisał:

A ciebie kto wynajmuje. Jakie tobie szczytne hasła przyświecają.Wyrocznio "hurtowo" oceniasz wszystko. Kogo to obchodzi? ekolodzy upominali sie o polepszenie losu pieszych w Augustowie i 12 lat o wyznaczenie przebiegu obwodnicy nie kolidującej z przyrodą i nie narażającej pastwo na zbędne wydatki na drogie budowanie na torfowisku. Gdzie wtedy byleś WAŚĆ.Co byleś wynajęty do dowalania ekologom. Ciemnogrodzian ski pismaku.



Najłatwiej kogoś obrazić. Takie są twoje argumenty. Są ludzie niezależni w swoich poglądach i staraj się to uszanować. Rzecznik prasowy, który reprezntował ekologów w lutym 2007r. wcześniej był tubą propagandową ...koncernu. Mało ekolodzy zarabiają na opiniowaniu? Piszesz, że ekolodzy upominają się o polepszenie losu pieszych? Kpisz, czy o drogę pytasz? Uszanuj tych, którzy na tej drodze stracili najbliższych, którym zmieniło się całe życie. To jest chwila. Uwierz!
f
ferpley
W dniu 16.07.2008 o 20:36, Gość napisał:

Od wielu lat mówi się o tej drodze i nic. Złotouści politycy obiecają, zapomną, czy przeszkodzą. Nic to zmienia. Stajemy się EKOLOGICZNYM SKANSENEM. Ludzie giną pojedyńczo, czy "hurtowo". Kogo to obchodzi? Rodziny, najbliższych tych którzy odeszli i odchodzić będą bezpowrotnie w imię "szczytnych" haseł zielonych z GW na czele i polityków. Tych, czy tamtych, bez różnicy. Oni nie wiedzą jaki standard opieki medycznej przysługuje, tym którym zderzenie z tirem uda się przeżyć. Ile cierpienia i bólu. Również wtedy, kiedy nie masz pieniędzy na wykupienie recepty. Ekolodzy są ludźmi do wynajęcia, politycy też. Wiec przepychanki trwać będą jeszcze kolejne trzydzieści lat.



A ciebie kto wynajmuje.
Jakie tobie szczytne hasła przyświecają.Wyrocznio "hurtowo" oceniasz wszystko.
Kogo to obchodzi? ekolodzy upominali sie o polepszenie losu pieszych w Augustowie i 12 lat o wyznaczenie przebiegu obwodnicy nie kolidującej z przyrodą i nie narażającej pastwo na zbędne wydatki na drogie budowanie na torfowisku. Gdzie wtedy byleś WAŚĆ.
Co byleś wynajęty do dowalania ekologom.
Ciemnogrodzian ski pismaku.
G
Gość
Od wielu lat mówi się o tej drodze i nic. Złotouści politycy obiecają, zapomną, czy przeszkodzą. Nic to zmienia. Stajemy się EKOLOGICZNYM SKANSENEM. Ludzie giną pojedyńczo, czy "hurtowo". Kogo to obchodzi? Rodziny, najbliższych tych którzy odeszli i odchodzić będą bezpowrotnie w imię "szczytnych" haseł zielonych z GW na czele i polityków. Tych, czy tamtych, bez różnicy. Oni nie wiedzą jaki standard opieki medycznej przysługuje, tym którym zderzenie z tirem uda się przeżyć. Ile cierpienia i bólu. Również wtedy, kiedy nie masz pieniędzy na wykupienie recepty. Ekolodzy są ludźmi do wynajęcia, politycy też. Wiec przepychanki trwać będą jeszcze kolejne trzydzieści lat.
g
gość
Bronmy prawnie należnego nam prawa do Via Baltici. Nie dajmy sobie wydrzec ustaleń ministrów transportu krajow UE i kandydujących dokonanych na Krecie w roku 2002 oraz zapisanych w Dziennikach Urzedowych UE i ROP w roku 2004.
Nie pozowlmy zeby z Bielegosotku powstał skansen bez nowoczesnej infrastruktury -miasto nedzy i zaniedbania.
G
Gość
Pamiętajmy o historii wydarzeń w sprawie obwodnicy Augustowa.....kandydat PSL na ministra środowskia w 2007 o obwodnicy
Pamiętajmy o historii wydarzeń w sprawie obwodnicy Augustowa. Wiele nam to wyjaśni.

TVN 24.pl 10 X 2007 "Kandydat na ministra środowiska chce obwodnicy przez Rospudę"TWARDY ORZECH DO ZGRYZIENIA DLA PRZYSZŁEGO RZĄDU

Nowy rząd nie zrezygnuje z obwodnicy przez Rospudę?
TVN24 Wiele wskazuje na to, że mimo porażki PiS, obwodnica Augustowa jednak przetnie Dolinę Rospudy.

Na taką możliwość wskazuje w rozmowie z "Dziennikiem" Stanisław Żelichowski, kandydat PSL na ministra środowiska.

Spore wyzwanie ...Nowy minister ochrony środowiska będzie miał twardy orzech do zgryzienia. Żelichowski uważa, że największym problemem jest przekonanie do wariantu "drogi przez Rospudę" Komisji Europejskiej. Dlatego zgodnie z postulatem Komisji, zostaną przygotowane analizy dwóch alternatywnych tras.

Jednak polityk PSL nie ma wątpliwości, że zwycięży dotychczas planowany przebieg przez Rospudę.-

Realizacja innej koncepcji będzie niezwykle kosztowna i może zająć nawet 10 lat - tłumaczy.
Taka zapowiedź może wywołać mową burzę wśród międzynarodowych organizacji ekologicznych, które w kwietniu i pod koniec lipca zmobilizowały tysiące osób, aby powstrzymać spychacze przed rozpoczęciem prac.Co na to Komisja Europejska?Bruksela reaguje z mieszanymi uczuciami na wypowiedź polityka PSL. - Pozwaliśmy do Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości poprzedni polski rząd, bo nie chciał przedstawić alternatywnych tras. Dobrze, że to się zmieni - mówi Barbara Helfferich, rzeczniczka Komisji Europejskiej ds. Ochrony Środowiska. Ale nie chce powiedzieć, czy Unia zgodziłaby się na kontynuację budowy przez Rospudę.

Zamieszanie w Platformie Pomysł Żelichowskiego wywołuje zamieszanie w Platformie. Stanisław Gawłowski, poseł PO zangażowany w sprawy ochrony środowiska, uważa, że najlepiej by było, gdyby nowa autostrada przebiegała koło Łomży.

Jednak biorąc pod uwagę skalę zaangażowania kapitału, utrzymanie obecnego przebiegu obwodnicy prawdopodobnie jest nieuniknione."

Pamietajmy o historii wydarzen....wiele naj wyjasni Bierzmy z niej argumenty do obrony naszego obwodnicy Augustowa ....
g
gość
Próby zmiany przebiegu Via Baltica a propozycje dróg dwóch prędkości?

Ostatnio zaproponowana (4 lipca 2008 roku) koncepcja konsultingowa w sprawie Via Baltica zakłada opóźnienie powstania drogi ekspresowej S 8 (prawnie zagwarantowana na Krecie w roku 2002 - Via Baltica) do Białegostoku o co najmniej dwadzieścia lat, nie wskazując nawet - o ile dobrze nam wiadomo - na możliwość i termin wybudowania drogi ekspresowej Białystok- Augustów- Suwałki- i dalej w ciągu polaczenia Via Baltica z S 19.
Zgodnie z wiadomościami portalu „4lomza.pl.” - „Via Baltica będzie nasza?” z 4 lipca 2008 roku, w raporcie firmy konsultingowej:

„Znalazł się tu także plan, co trzeba zrobić, aby faktycznie Via Baltica przebiegała przez Łomżę.

„„Do roku 2012 można wybudować odcinek trasy od Warszawy do Ostrowii Mazowieckiej.

W latach 2008-2010 należy przeprowadzić uzgodnienia zmiany przebiegu trasy korytarza z Unią Europejską i podjąć stosowne decyzje na szczeblu rządowym.

W latach 2010-2012 należy wprowadzić nowe odcinki tras do planów zagospodarowania przestrzennego i rozpocząć prace projektowe nad nowymi odcinkami. Przyjmując, że prace te zajmą (wraz z uzgodnieniami) ok. 4 lat w roku 2016 można będzie rozpocząć budowę tych odcinków i zakończyć inwestycję do roku 2018. Odcinki już uwzględnione w planach (Łomża – Szczuczyn i Suwałki Budzisko) powinny zostać zrealizowane do roku 2016.””
/.../
Jak dalej podaje wskazany portal: „ Krytyczne dla tego wariantu są odcinki Ostrów Maz.-Łomża, Szczuczyn – Ełk i Kalinowo-Suwałki. Biorąc pod uwagę uchwały samorządów lokalnych popierających analizowane przebiegi można liczyć na przyspieszenie procedur planistycznych, skrócenie procesu do 6 lat plus 2 sezony budowlane i oddanie całej trasy w roku 2016.” Tymczasem, jak podaje „Współczesna” 5 lipca 2008 roku "Region > Scott Wilson rekomenduje: Via Baltica przez Łomżę",:

"Eksperci podkreślili, że szczególnym przypadkiem jest obwodnica Augustowa, ponieważ ostateczna decyzja o jej przebiegu i przekroju powinna być dostosowana do wybranego wariantu.

Zwrócili też uwagę na fakt, że przy wyborze wariantu 42, rekomendowanego przez zespół autorski, konieczna będzie budowa trasy ekspresowej na odcinku Warszawa - Białystok (Białystok - Stare Jeżewo do roku 2020, Ostrołęka - Zambrów do roku 2030 i Zambrów-Stare Jeżewo po roku 2030)."

Abstrahujac od - jak należy założyć - nierealności przedstawionych terminów wybudowania trasy koncepcji, dodajmy koncepcji - wbrew ustaleniom unijnych ministru transportu z roku 2002 z Krety - odbierającej Via Baltica Augustowwowi i Białemustokowi - wypada zauważyć, iż z godnie z propozycją konsultingową

nie ma już mowy o wybudowaniu S 8 Warszawa – Białysotk do roku 2012( a następnie dalej drogi ekspresowej Białysotk - Augustów – Suwalki).
Jeżlei podane wiadomosci są ścisłe, Z raprtu wynika oddanie pełnej trasy ekspresowej Warszawa –Białystok do użytku dopiero po roku 2030 (bez terminu post quem),

a zatem z opóżnieniem 20 lat lub więcej.

Przypominimy zatem,iż zgdonie z prawem unijnym i polskim (ustalenia ministrów transportu krajów UE z roku 2002 na Krecie; zapisy w Dziennikach Urzędowych UE i RP) -prawnie zagwarantowany przebieg Via Baltica - korytarza transporetoiwego TEN nr 1, wiedzie po ciągu S 8, czyli przez Augustow - Bialysotk.

Tymczasem zapewne jestesmy świadkami nie tylko próby zmiany przebiegu tego prawnie zagwarantowanego ciagu komunikacyjnego, ale nawet i propozycji ogromnego opóznienia budowy na jednej z częsci S 8 drogi ekspresowej (o prawdopodobnie ponad 20 lat "po roku 2030"- w kierunku Białegosotoku) i proby zaniechania pelnej budowy drogi ekspresowej na kierunku Bialysotk -Augustow

Jak w sposób oczywsity widac, przy próbie pozbawienia Auguistowa i Białegosotku Via Baltica miasta te stałoby sie szyblo pełnym obszarem peryferyjnym, dalej odciętym od nowoczesnej infrastrukty komunikacyjnej na co najmniej kolejne 20 lat, jak nie wiecej.
~Jozin z Bazin~
W mediach nie przedstawia się całej prawdy na temat Rospudy, obwodnicy Augustowa i Via Baltici. Konkurencyjny wariant białostocki jest zły wg. milionów ludzi. Wariant trasy przez ŁOMŻĘ, EŁK i SUWAŁKI jest najkrótszy, nie niszczy cennej przyrody i daje szanse na obwodnice i nowe drogi w miejscach gdzie wg. statystyk ginie najwięcej ludzi. Już te kilka faktów wskazuje, jak wiele sprzecznych i nieprawdziwych informacji dociera do Polaków przez różne grupy nacisku i od niektórych polityków.

Nadajesz jak radio Erewań :

Trasę przez Łomże wcale nie popierają miliony, 150 tysięcy czytelników Gazety Wyborczej to znacznie mniej niż jeden skromniutki milion

O dziwo, nie jest to trasa najkrótsza, bo będzie musiała omijać cenne przyrodniczo tereny.

Niszczyć będzie tereny cenne przyrodniczo bardziej niz trasa przez Białystok, gdzie trasa samochodowa jaki kolejowa istnieje.

Przeciągnie się przez najbliższe kilka dekad, bo trzeba przygotować nowy projekt, wysiedlić mnóstwo ludzi z ich gospodarstw, koszty społeczne będą niepomiernie większe, a straty w przyrodzie dużo większe.
V
Via Baltica na nasza-klasa
W dniu 16.07.2008 o 13:28, Gość napisał:

A gdzie ty mistrzu widzisz kolej z Łomży do Ełku.



a w Rail Baltice misiu
~Jozin z Bazin~
Komentarz ze strony suwalk.info :

prawdziwa twarz pana posła Jarosława Z. -
A to typ z tego Zieliniaka ! Najwyższa pora aby społeczeństwo poznało hipokryzje tego nieudacznika z Suwałk. To on jest "ojcem chrzestnym" awantury o Rospudę. Niech sobie ten nieudacznik przypomni swoje interpelacje, doniesienia do prokuratury w sprawie pozwolenia na budowę obwodnicy Augustowa wydanej przez wojewodę (o zgrozo) z SLD Strzalińskiego w wrzesniu 2003 r. To w efekcie doprowadziło do uchylenia tej prawomocnej decyzji przez pisiorskiego wojewodę Dobrzyńskiego. A to w efekcie doprowadziło do dopuszczenia do procedury administracyjnej organizacje pseudo-eokologiczne. Pisior Dobrzyński wydał niemal identyczne w treści pozwolenie na budowę obwodnicy Augustowa ale chodziło o to aby był to sukces PiSiorów. A potem nastąpiła sekwencja wydarzeń poprzez wiszących na drzewach pseudo-ekologów, pisma do Komisji Europejskiej, blokady dróg, bezsensowne i nieudane referendum mające pokazać poparcie mieszkańców województwa dla PiSiorów a w końcu wstrzymanie budowy w dolinie Rospudy przez obrzydliwego Kaczora. I tak to Zieliniak zgotował mieszkańcom Augustowa oddalenie zakończenia budowy obwodnicy na wiele lat. Szczytem bezczelności z jego strony jest teraz przebranie się w szaty bojownika o obwodnice Suwałk i Augustowa. Zapamiętajcie wyborcy wyczyny tego rudzielca i w najbliższych wyborach pokażcie mu zieloną kartkę !
autor: ~Janko Muzykant
G
Gość
Pozostanie droga donikąd autorstwa PiS i Obojga Kaczyńskich
Dodaj ogłoszenie