W 2025 roku ma zostać ukończony ostatni odcinek S61 tzw. obwodnica Łomży. Wtedy cały tranzyt ominie miasto nad Narwią. Ale jeszcze w tym roku ma być przejezdna jedna nitka budowanego fragmentu od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno. W tegoroczne wakacje ma też się zakończyć budowa przedostatniego fragmentu trasy Via Baltica. Chodzi o odcinek od węzła Podborze do Śniadowo.
Szlak główny jest dostępny od jesieni 2023, ale trwają prace przy skrzyżowaniach z drogami wojewódzki i realizowanej w ramach tego samego kontraktu przebudowie 3 km odcinka obwodnicy Ostrowi Maz. Od kilku dni kierowcy mogą korzystać z dwóch pasów ruchu na obu jezdniach. Trwają jeszcze roboty wykończeniowe i dlatego obowiązuje ograniczenie prędkości do 100 km/h.
Zakończenie wszystkich prac na odcinku Podborze-Śniadowo nastąpi w sierpniu 2024. Zobacz jak drogowcy finiszują na S61
Diagnostyka i program naprawczy na innych odcinkach S61
W listopadzie 2022 r., w trakcie rutynowego przeglądu nawierzchni oddanego do ruchy w sierpniu 2021 r. odcinka Kolno – Stawiski, pracownicy GDDKiA stwierdzili spękania podłużne oraz nierówności poprzeczne. Przez niemal półtora roku prowadzone były badania mające wskazać przyczyny uszkodzeń nawierzchni oraz trwała jej diagnostyka – sprawdzano jak nawierzchnia „zachowuje się” wraz z upływem czasu. Równolegle wykonawca odcinka w uzgodnieniu z GDDKiA przygotowywał program naprawczy.
Skuwanie betonu w ramach gwarancji na S61
Ostatecznie naprawa gwarancyjna na koszt wykonawcy obejmuje wymianę nawierzchni betonowej na dwóch odcinkach jezdni prawej (kierunek Szczuczyn) w rejonie wiaduktu nad droga powiatową Górki Sypniewo – Rogienice. Na obu odcinkach o łącznej długości około 114 metrów, beton zostanie skuty w pełnym przekroju jezdni, miejsca oczyszczone i odpowiednio przygotowane do dalszych prac. Następnie zostanie ułożona nowa nawierzchnia z betonu cementowego.
Na pozostałej części zamkniętego odcinka spękania podłużne zostaną usunięte przy zastosowaniu preparatów epoksydowych. Po zakończeniu prac na jezdni w kierunku Stawisk, likwidacja rys nastąpi na jezdni w kierunku Łomży.
Naprawa potrwa do połowy lipca
Wykonawca zakłada, że prace potrwają 45 dni roboczych (do połowy lipca). Jednak na czas realizacji może wpływać pogoda, a to ze względu na konieczność zachowania reżimu technologicznego przy układaniu nawierzchni z betonu cementowego.
Przypomnijmy, w maju ubiegłego roku, również na gwarancji, wykonawca naprawiał szczelinę poprzecznej dylatacji nawierzchni betonowej na tym samym odcinku S61 - pomiędzy miejscowością Karwowo a początkiem obwodnicy Stawisk.
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.0/images/video_restrictions/7.webp)
Znaleziono ślady ptasiej grypy w Teksasie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?