Komentarz
Komentarz
Piotr Apanowicz, rzecznik PKP Cargo:
- Żadne decyzje zarządu, dotyczące reorganizacji kolejnych zakładów, jeszcze nie zapadły. Związki zawodowe przedwcześnie zaczęły alarmować w tej sprawie. Przyznaję jednak, że czynimy przymiarki do dalszej restrukturyzacji. W ub.r. zredukowaliśmy liczbę naszych zakładów z 42 do 16 i to prawdopodobnie nie koniec.
Aż kilkaset osób straci prawdopodobnie pracę w podlaskich spółkach PKP. Około 70 pracowników zostanie zwolnionych z białostockiego Zakładu Linii Kolejowych PLK, a kolejni trafią na bruk, gdy zarząd PKP Cargo połączy zakład podlaski z mazowieckim i przeniesie siedzibę do Warszawy. - Pracę może tu stracić od 100 do nawet 300 osób! - alarmuje Marek Stachurski, wiceprzewodniczący międzyzakładowego związku NSZZ "Solidarność".
Z Białegostoku do Siedlec
Zwolnienia około 70 pracowników administracji w białostockim oddziale PLK są już niemal faktem. Nastąpią po połączeniu dwóch zakładów i przeniesieniu siedziby nowego do Siedlec.
- Zarząd zapowiada zmiany już na 1 października. Ale nie poddamy się. Jeśli będzie się upierać, będziemy protestować do skutku - zapowiada Grzegorz Borkowski, wiceprzewodniczącym "Solidarności" w białostockim zakładzie PLK. - Wysłaliśmy już pisma do wojewody i marszałka z prośbą o interwencję w tej sprawie.
Kolejarze nie rozumieją, dlaczego siedziba ma zostać przeniesiona z Białegostoku, w którym mieszczą się władze wojewódzkie i samorządowe, do oddalonych o 270 km Siedlec, z którymi stolica Podlasia nie ma nawet bezpośredniego połączenia kolejowego.
Centrala bierze wszystko
Zaczyna też wrzeć w podlaskim zakładzie PKP Cargo. Kolejarze nie mają złudzeń, skąd będzie administrowany nowopowstały zakład - w Warszawie mieści się przecież siedziba całej spółki PKP Cargo. Ludzie nie tylko boją się utraty pracy, ale też krytykują pomysł lokalizowania siedziby połączonych zakładów w stolicy.
- Zgodnie z zasadą, siedzibą powinno być miasto, gdzie następuje nadawanie, przybycie i koniec pociągów, czyli właśnie w Białymstoku - tłumaczą. - To tu formuje się też składy towarowe. Przez Warszawę nasze pociągi tylko przejeżdżają! Bieg kończą zaś Poznaniu czy Katowicach.
Strefa Biznesu: W Polsce drastycznie wzrosną podatki? Winna demografia
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?