Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejny poślizg w wyborze wariantu inwestycyjnego linii kolejowej na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko. Na wybór jeszcze poczekamy

Jakub Wróblewski
Jakub Wróblewski
Zmiana terminu wyboru wariantu inwestorskiego linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko. Wybór wariantu inwestorskiego ma nastąpić w III kwartale 2023 r.
Zmiana terminu wyboru wariantu inwestorskiego linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko. Wybór wariantu inwestorskiego ma nastąpić w III kwartale 2023 r. Adam Jastrzebowski
Kolejna zmiana terminu wyboru wariantu inwestorskiego linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko. Wybór wariantu inwestorskiego ma nastąpić w III kwartale 2023 r. Pierwotnie wariant inwestorski mieliśmy poznać w I kwartale 2023 roku.

O zmianie harmonogramu realizacji inwestycji poinformowało na swojej stronie CPK. Wcześniej spółka informowała, że wariant inwestorski miał być znany w pierwszym kwartale 2023 roku.

Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. informuje o zmianie harmonogramu realizacji studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowego dot. budowy linii kolejowej nr 29 na odc. Ostrołęka – Łomża – Pisz – Giżycko w zakresie terminu wyboru wariantu inwestorskiego. Wybór wariantu inwestorskiego nastąpi w III kwartale 2023 r. Powyższa zmiana podyktowana jest przedłużającymi się pracami Wykonawcy w zakresie analizy wielokryterialnej mającej bezpośredni wpływ na wybór wariantu inwestorskiego - możemy przeczytać w komunikacie na stronie CPK.

Wariant inwestorski ma zostać wybrany spośród czterech propozycji przedstawionych wcześniej. W maju oraz czerwcu 2022 roku odbywały się konsultacje społeczne, których celem było doprecyzowanie czterech wariantów proponowanych tras. Wybór wariantu inwestorskiego jest niezbędny do wydania decyzji środowiskowej.

Od strony realizacyjnej cała inwestycja zostanie podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczy odcinka Ostrołęka – Łomża, który ma zostać wybudowany do końca 2027 r., a druga fragmentu Łomża – Pisz – Orzysz – Giżycko, który ma powstać do końca r. 2032. Dzięki budowie linii kolejowej nr 29 pociągi po ponad 30 latach wrócą do Łomży.

Dzięki kolejowej „szprysze” nr 3 do sieci pasażerskich połączeń dalekobieżnych włączone zostaną Łomża, Kolno, Pisz i Orzysz. Dzisiaj do Łomży i Orzysza dojeżdżają tylko pociągi towarowe, a Kolno nie ma w ogóle dostępu do kolei. Prawie 60-tysięczna Łomża to dziś jedno z największych miast w Polsce bez dostępu do kolei pasażerskiej. To miasto czeka na powrót pociągów pasażerskich od 1993 r., kiedy istniejące połączenie zostało zlikwidowane.

Zobacz też:Podlasianki powalczą o tytuł Miss Polonia 2023. Finałowa gala już w piątek 30 czerwca. Zobacz zdjęcia

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna