Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Premier Beata Szydło w Łomży o Via Baltica: Nie zawrócimy!

Redakcja
Mogę zaprezentować dokument na realizację drogi o której marzyliście - powiedziała wczoraj podczas konferencji Premier Beata Szydło. - Drogi, która dla Łomży jest potrzebna, która stworzy dla miasta i dla całego regionu wielką szansę, a ten dokument, jest namacalnym działaniem Prawa i Sprawiedliwości - podkreślała Szydło.

Mowa o drodze S61. Tylko w zaledwie kilku ostatnich dniach losy kluczowej dla miasta trasy zmieniane były kilkukrotnie. Sprzeczne informacje płynęły nie tylko ze strony „Rządowej” ale także od parlamentarzystów związanych z miastem. Wątpliwości rozwiała sama szefowa rządu. Trasa Via Baltica na odcinku pomiędzy Ostrowią Mazowiecką , a Szczuczynem, w tym także obwodnica Łomży będzie realizowana.

- Nie zawrócimy! - podkreślała Premier Szydło. - Te podpisy są tego najlepszym dowodem - dodała.

O tzw. Apetytach na budowę tej drogi mówił także Minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk.

- Nie przespałem nocy w hotelu, który jest na wjeździe do Łomży Spojrzałem w nocy, a tam sznur samochodów, który rozjeżdżał Łomżę - mówił Adamczyk. - Rozwój tej przede wszystkim zaniedbanej części kraju to podstawa. Droga między Ostrowią, a Szczuczynem to inwestycja niezbędną, a od dziś będzie miała swój harmonogram realizacji. Cieszę się, że ten sznur samochodów już nie będzie rozjeżdżał Łomży - podkreślał Adamczyk.

Zobacz także:
Budowa Via Baltiki i S19 priorytetem, ale do Suwałk jednopasmówka (MAPA)

Nowy przydomek związany z budową trasy zyskał poseł Lech Kołakowski. W ocenie samego ministra Adamczyka stał się „Via Kołakowskim” jako ten, który najbardziej walczył o budowę trasy.

- Cieszę się, że ta droga będzie budowana. Mam nadzieję, że będziemy na otwarciu poszczególnych odcinków, jak i na zakończeniu - dodawał Adamczyk

Poniedziałkowe potkanie na temat „ekspresówki” jest nie przypadkowe. Prawie dokładnie dwa lata temu 13 października 2014 roku o szybkiej budowie drogi przez Łomżę mówiła ówczesna premier Ewa Kopacz. Wówczas podkreślała, że na początku 2016 roku ogłoszone będą przetargi na realizację całej drogi, a w połowie roku będzie ogłoszony przetarg na budowę obwodnicy Łomży. Przez dwa lata nie zmieniło się nic.

- Teraz już jest to pewność, że to się wszystko zmieni, że się poprawi - powiedział Jarosław Zieliński, sekretarz stanu w MSWiA. - Tutaj przyjadą inwestorzy i turyści, jeżeli będzie dobry dojazd Kiedyś w Warszawie miałem spotkanie, gdy inwestorzy zapytali mnie ile się jedzie tutaj to zainwestowali w województwie dolnośląskim - dodawał Zieliński.

Jak podkreślał Zieliński to właśnie teraz przychodzi dobry czas dla ziemi Łomżyńskiej, ale także Białostockiej. Via Baltica to kluczowa droga dla Łomży. To w sumie sześć odcinków ekspresówki od Ostrowi Mazowieckiej po Szczuczyn, na które jeszcze nie są prowadzone postępowania przetargowe. Inaczej wygląda sprawa na północne odcinki drogi od Szczuczyna do granicy z Litwą. Tam przetargi zostały już ogłoszone w kwietniu tego roku. Zgodnie z planami drogowców Via Baltica mają być zbudowane do końca 2020 roku, a połowę środków na ich budowę przekazała Komisja Europejska w ramach programu „Łącząc Europę”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna