reklama

Via Baltica. GDDKiA wybrała firmy, które mogą wybudować dwa fragmenty S61 w tym Suwałki - Budzisko [ZDJĘCIA]

(mg)Zaktualizowano 
Niektóre fragmenty S61 są już w budowie GDDKiA
Już wiadomo, kto może wybudować dwa fragmenty S61: Podborze - Śniadowo oraz Suwałki - Budzisko. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku wybrała w czwartek najkorzystniejsze oferty.

Jeżeli do 2 grudnia nie będzie odwołań, umowy z wykonawcami mogą zostać podpisane do końca tego roku.

Na odcinku Podborze - Śniadowo najkorzystniejszą ofertę złożyła firma POLAQUA, oferując 749 mln zł.

Via Baltika. Rozpoczęła się budowa kolejnego odcinka międzynarodowej trasy S61. W środę zostały wbite łopaty

- Po podpisaniu umowy będzie musiała przygotować dokumentację, złożyć wniosek o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i uzyskać decyzję, a potem wybudować dwujezdniową drogę ekspresową o długości 19,463 km [S61] z nawierzchnią z betonu cementowego i przebudować trzy km S8 (nawierzchnia asfaltowa) - informuje Rafał Malinowski, rzecznik GDDKiA w Białymstoku.

Z kolei odcinek Suwałki - Budzisko ma już decyzję ZRID więc Budimex - po podpisaniu umowy - ma zbudować 24,1 km dwujezdniowej drogi ekspresowej o nawierzchni z betonu cementowego do granicy z Litwą. Wykonawca chce za to 1 mld 37 mln zł.

To nie pierwsze przetargi na te fragmenty S61.

- Umowy z poprzednimi wykonawcami zostały rozwiązane w maju i czerwcu tego roku. Na odcinku Podborze - Śniadowo stało się to w momencie, gdy firma RUBAU nie uzyskała ZRID w przewidzianym terminie, a nawet nie wystąpiła z wnioskiem o taką decyzję. Z kolei na fragmencie Suwałki - Budzisko realizowanym przez Impresa Pizzarotti brak było właściwej mobilizacji wykonawcy w zakresie przygotowania do prowadzenia robót budowlanych. Nie zostały zgłoszone listy podwykonawców na usługi i roboty. Nie skończone zostały też projekty wykonawcze, a przedłożona czasowa organizacja ruchu umożliwiająca bezpieczne prowadzenie budowy - nie miała wszystkich wymaganych prawem opinii, m.in. policji - wyjaśnia Rafał Malinowski.

S61 to fragment międzynarodowej trasy Via Baltiki. Ta przebiega przez województwa mazowieckie, podlaskie i warmińsko–mazurskie. Inwestycja podzielona jest na 11 odcinków. Pięć z nich jest w budowie: Śniadowo-Łomża Południe, węzeł Kolno – Stawiski, Stawiski - Szczuczyn, II jezdnia obwodnicy. Szczuczyna oraz odc. Wysokie – Raczki.

Gotowa jest już obwodnica Augustowa, która łączy się z obwodnicą Suwałk.

Żłobki tylko dla szczepionych

Wideo

Materiał oryginalny: Via Baltica. GDDKiA wybrała firmy, które mogą wybudować dwa fragmenty S61 w tym Suwałki - Budzisko [ZDJĘCIA] - Kurier Poranny

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marcin

Wystarczy wypadek na odcinku Raczki-Augustów i wszystko wraca na starą trasę Suwałki-Augustów to kpina jeden pas robić jak tam tylko Litwa jeździ i nadgania czas stracony u siebie wyścigi i poganianie osobowych bo im śpieszno a mandat zapłaci ich pracodawca cyrk i nic pozatym Często jeżdżę do Białego z Suwałk i wiem co się dzieje na tej trasie

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3