Spis treści
Odcinek ma prawie 13 km długości. Niemal jedna dziesiąta obwodnicy Łomży przypada na most przez dolinę Narwi (1205 m).
- Trwa nasuwanie podłużne poszczególnych sekcji mostu, a także betonowanie nawisów, na innych obiektach drobne prace w zakresie zbrojeń. Średnie zaawansowanie rzeczowe prac na całym budowanym odcinku przekroczyło 50 procent - informuje Rafał Malinowski, rzecznik białostockiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa ostatniego odcinka trasy Via Baltica. To fragment S16 Łomża Zachód-Kolno. Zobacz galerię.
Most na Narwi na S61 Łomża Zachód-Kolno. Z dwoma przyczółkami
Dwujezdniowy most (MS-19) umożliwi bezkolizyjne przeprowadzenie drogi ekspresowej S61 nad doliną Narwi i samą rzeką. Będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt, a pod obiektem znajdą się również cztery drogi wewnętrzne gminy Piątnica oraz przejazd gospodarczy na wale przeciwpowodziowym.
Obie nitki mostu będą miały po:
- 22 przęsła
- na 21 podporach pośrednich
- oraz dwóch przyczółkach
Ostatni odcinek S61 w budowie
Odcinek Łomża Zachód-Kolno jest ostatnim w budowie fragmentem trasy Via Baltica.
Przejezdność po jednej jezdni planowana jest na III kwartał bieżącego roku. Standard dwujezdniowej drogi ekspresowej – rok później - informuje Rafał Malinowski.
Wartość umowy z wykonawcą inwestycji przekracza 713 mln zł. Zadanie jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - kwota dofinansowania to 518,08 mln zł, przy całkowitej wartości projektu (od dokumentacji, przez wykupy, po roboty budowlane) - 804,79 mln zł.
CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?