MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Empatia to podstawa w gabinecie lekarskim

Ewa Rutkowska
Ewa Rutkowska
Ewa Rutkowska Archiwum
Z pewnością każdy z nas cierpiał kiedyś z powodu choroby. Wtedy najbardziej doceniamy opiekę i pomoc innych. Również lekarzy. Nic dziwnego, że gdy doktor nie chce nam pomóc w trudnej sytuacji to panikujemy. Bo nie wiemy co się dzieje, czujemy się zagrożeni i nie mamy pojęcia co zrobić dalej.

Taka sytuacja spotkała małżeństwo z gminy Rajgród. Lekarz odmówił im skorzystania z telefonu by mogli wezwać pogotowie.

Jak mówi specjalista medycyny rodzinnej, dr Dariusz Kuć w czasie wizyt u lekarza nie tylko pacjent, którego coś boli, czuje się niekomfortowo. Lekarz, który przyjmuje wiele osób pod rząd może być już bardzo zmęczony. Gorzej gdy doktor wypalił się zawodowo i kontakt z drugim człowiekiem oraz niesienie pomocy nie jest dla niego ważne.

Dlatego ekspert podkreśla jak ważne jest empatyczne podejście do siebie na wzajem. Pacjent musi zrozumieć słabość zmęczonego lekarza. Lekarz, natomiast musi zrozumieć pacjenta, który cierpi, i który nie posiada wiedzy medycznej. Dlatego nie może wiedzieć, czy jego przypadłość w danej chwili nie zagraża jego życiu.

Dlatego lekarz powinien albo uspokoić pacjenta albo pozwolić wezwać mu pogotowie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna