Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kolejny fragment tzw. "Małej obwodnicy" Wysokiego Mazowieckiego oddany do użytku. Droga ma ograniczyć ruch ciężarówek przez miasto

Jakub Wróblewski
Jakub Wróblewski
Wideo
od 16 lat
"Mała obwodnica" Wysokiego Mazowieckiego oficjalnie oddana do użytku. Droga łączy Drogę Krajową 66 oraz ulicą Ludową. Inwestycja została wykonana z myślą, aby odciążyć miasto od pojazdów ciężarowych. "Mała obwodnica" ma być częścią obwodnicy miasta Wysokie Mazowieckie. Łącznie oddane do tej pory fragmenty obwodnicy kosztowały około 23,3 mln zł.

Inwestycja rozłożona na trzy etapy

Pierwszy etap, związany z budową ciągu Warszawska – Podlaska, rozpoczął się w 2020 roku. Otwarty dla ruchu samochodowego został w listopadzie 2022 roku. W sobotę 29 lipca oficjalnie został oddany do użytku drugi fragment tzw. "Małej obwodnicy". Inwestycja ta połączyła DK66 oraz ulicę Ludową. Prace na tym odcinku, prowadzone przez firmę Unibep S.A., rozpoczęły się pod koniec 2021 roku. W uroczystym otwarciu wzięli udział wiceminister Dariusz Piontkowski, wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski, poseł Stefan Krajewski, senator Jacek Bogucki, a także podlascy samorządowcy oraz mieszkańcy miasta.

Jest to dla nas bardzo ważna inwestycja, która stanowi objazd miasta, ale również dojazd do największego zakładu mleczarskiego w Polsce, czyli Mlekovity. Droga ma 2,7 km. Cały koszt tej inwestycji to 23,3 mln zł - mówił burmistrz Wysokiego Mazowieckiego Jarosław Siekierko.

W ramach tego zadania dodatkowo wykonanych zostało 35 miejsc parkingowych dla samochodów ciężarowych oraz most na rzece Brok. Parkingi te zbudowane zostały głównie z myślą o potrzebach Mlekovity.

Doczekałem się zrealizowania jednych z moich marzeń. W 1999 roku wymyśliłem nazwę "Mlekovita - Twoja Mleczna Droga". Dzisiaj po 24 latach mamy mleczną drogę do Mlekovity. Droga, która okala miasto i prowadzi bezpośrednio do naszego zakładu - mówił prezes zarządu grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

W trzecim etapie tej dużej inwestycji wybudowany ma zostać odcinek od ulicy Ludowej do Alei Niepodległości. Na ten etap miasto otrzymało dofinansowanie z Polskiego Ładu w kwocie 11 200 000,00 zł.

Obwodnica Wysokiego Mazowieckiego

Ostatecznie, po zrealizowaniu wszystkich trzech etapów, powstanie nowa droga o długości ok. 4 km wraz z chodnikami z kostki betonowej oraz ścieżką rowerową po zachodniej stronie miasta, która połączy drogę krajową nr 66 na wlocie do miasta od strony Zambrowa z odcinkiem wylotowym z miasta poprzez włączenie w istniejącą drogę Aleję Niepodległości. Będzie to obwodnica Wysokiego Mazowieckiego, która ma na celu odciążenie centrum miasta od ruchu pojazdów ciężarowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na wspolczesna.pl Gazeta Współczesna